Pazartesi 13.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 13.04.2015 22:39

Rektör Alkan, İnsani Değerler Platformu Üyeleriyle Bir Araya Geldi

Çorum Hitit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Reha Metin Alkan, İnsani Değerler Platformu üyeleriyle bir araya geldi.
Hitit Üniversitesi’nde yapılan çalışmalar hakkında bilgi alan platform üyeleri, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada her zaman Prof. Dr. Reha Metin Alkan ve üniversitenin yanında olduklarını açıkladılar.
İnsani Değerler Platformu Dönem Sözcüsü Seyfettin Sezgin, Prof. Dr. Reha Metin Alkan göreve geldiği günden bugüne kadar toplumun her kesiminin içerisinde yer aldığını, sivil toplum kuruluşları, iş dünyası, halk ve esnafla iç içe olduğunu belirterek, geçmiş yıllarda toplumdan kendisini soyutlayan üniversite ve bazı kurumların artık halkın hizmetinde olduğunu söyledi. Zengin, bunun kıymetinin bilinmesi ve üniversiteye sahip çıkılmasını istedi.
Seküler dünyanın öğretisi olan rasyonalizmi rehber alan, maddeyi ve dünyeviliği merkeze koyan bir anlayışın değil, vahyi rehber edinen ve insanı merkeze alan bir inanışın mensupları olduklarını belirten Zengin, “Uygar ve gelişmiş ülkeler sivil toplum kuruluşları karar vericilere tavsiyede bulunan, toplum yararına çalışmalar yapan, yeri geldiğinde lobi yapan, baskı grupları oluşturan bir konumdadır. Gönül arzu eder ki uluslararası alanda da hakların ve haklıları takipçisi olabilen güçte bir çok sivil toplum örgütümüz olsun. Bu hayal değil, biz dünyaya adalet dağıtmış bir uygarlığın mensuplarıyız. Bizler bir ve beraber olduğumuz sürece insanımız ve ülkemiz için fayda sağlayacak çalışmalar yapabiliyoruz. Biz birbirimize emanetiz. Çalışmalarımız üniversitemiz ve kamu ile beraber olduğunda daha da etkili olabilmektedir. Rektörümüz bu konuda üniversitenin bütün imkanlarını sonuna kadar hizmetimize sunmuştur” dedi.
Zengin, Rektör Alkan’ın yeni hizmet döneminde de durmaksızın hizmetlerine devam ederek, üniversiteyi ulusal ve uluslar arası alanda hak ettiği yere hızla taşıyacağını sözlerine ekledi.
PAYDAŞLARIMIZLA OLUŞTURULAN SİNERJİ, BİRLİKTELİK VE OMUZ OMUZA VERMENİN GÜZEL SONUÇLARINI ALIYORUZ
Hitit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Reha Metin Alkan ise, toplumun bütün kesimlerince üniversitenin sahiplenilmesinin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.
Hiçbir mazeretin başarının yerini alamayacağını vurgulayan Rektör Alkan, “2011 yılında göreve başladım. Aradan geçen 4 yıllık zaman zarfında zorlu süreçler olmasına rağmen oluşturulan sinerji, birliktelik ve omuz omuza vermenin güzel sonuçlarını aldık. Kampus sorunumuz ortadan kalktı. İnşaatlarımız hızla devam ediyor. Üniversiteye Teknokent ve merkez laboratuar kazandırdık. 1976 yılında kurulan meslek yüksekokuluna yeni bir bina kazandırıldı. Üniversitemizde öğrenci sayımız 15 bine yükseldi. Bin 500’e yakın doktora yüksek lisans öğrencimiz var. Bölüm sayımız 160 ulaştı” dedi.
KABİN MEMURLUĞU VE PİLOTAJ BÖLÜMÜ AÇMAYI PLANLIYORUZ
Önceliklerinin istihdam garantili bölümler açmak olduğunu dile getiren Alkan, “Havaalanımız yok ancak yer hizmetleri bölümümüzü açtık. Kontkenjanlarımız doldu. İstihdam garantili bölümlerle öğrenci sayısında sürekli artış var. Ara eleman yetiştirme noktasında bu okullara büyük görev düşüyor. Kabin memurluğu eğitimi ve sonrasında pilotaj eğitimi bölümü açmayı hedefliyoruz. Dünya üniversitesi olma hedefimiz var. Bu doğrultuda bizde hedeflerimizi büyük tutuyoruz. İnkılap tarihi dersi için liseden öğretmen talebimiz oluyordu. Şuanda Rusça ve Japonca kursları veriyoruz. Dünyaya açıldık. Bugün bir ayağımız Amerika’da bir ayağımız Kazakistan’da. Daha önce yapılsaydı bazı şeyler bugün üniversitemiz başka yerlerde olurdu. Ne zaman gerçek işlerimize döndük, kendi işlerimizi yapmaya başladık ondan sonra üniversitelerde muazzam bir gelişme başladı. Benim hedefi kampus sorununu çözmek olsaydı bu dönemde misyonumu tamamlamış olurdum. Çünkü sorun ortadan kalktı. Toplumun her kesimini önemsiyoruz. Biz her kesimle el ele vererek, Çorum’a katma değer sağlamak istiyoruz. Bize sahip çıkan, bize destek veren ve bizi hiçbir zaman yalnız bırakmayan paydaşlarımıza teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Corum Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Corum Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

CORUM HAVA DURUMU

5 Mayıs 2024 Pazar

15 º

15 º / 7 º
Sağanak Yağışlı
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.