Giriş Tarihi: 12.10.2013

İnternet korkuları

Çağ değişti, internet kendi 'hastalıkları'nı da beraberinde getirdi: FOMO, photolurking, enfornografi, siberhondri, nomofobi, cheesepodding bu hastalıkların sadece birkaçı

FOMO: Fear of missing out, yani sosyal medyada ve paylaşım sitelerinde geride kalmaktan korkma. Bu hastalıktan mustarip kişiler, diğerlerinin daha güzel vakit geçirdiği ve daha çok bilgiye sahip oldukları hissine kapılıyor. FOMO'nun belirtileri ise sürekli güncelleme yapmak, her yerde sosyal paylaşım ağlarına bağlanmak ve çok kısa aralıklarla bildirimlere bakmak. En çok 15-24 ve 25-34 yaş aralığında rastlanıyor.

Nomofobi:
Akıllı telefonlardan mahrum kalma korkusu. Gittikleri her yerden ve her koşulda sosyal ağlara bağlanmak isteyenler, telefonsuz nefes alamadıklarını ve yalnız kaldıklarını düşünüyor. Nomofobi özellikle 14 ile 30 yaş aralığında sık görülüyor. Bu kişiler aynı zamanda da FOMO hastalığına da yakalanmış oluyor.
Siberhondri: Siberhondriden mustarip olanlar, her türlü hastalık belirtisinde ekran başına geçip dertlerine çare arıyorlar. Profesyonel yardım almak yerine, sürekli şifalı otlar hakkında yazılanları ve ilaç prospektüslerini okuyor, ardından da kendi kendilerini tedavi etmeye kalkıyorlar.
Photolurking: Sosyal paylaşım sitelerinde saatlerce başkalarının fotoğraf albümlerine bakma hastalığı. The New Scientist dergisine göre bu alışkanlık insanların tanımadığı kişilerle vakit geçirmiş ve orada olamasa da oradaymış gibi hissetmesini sağlıyor.
Ego sörfü: Herkes en az bir kere adını arama motoruna yazmıştır. Fakat bu hastalıktan mustarip olanlar düzenli aralıklarla internette kendi isimlerini aratıyor ve hakkında paylaşılmış her veriyi defalarca okuyor. İnternette bilginin hızlıca yayıldığının bilincinde olan kişiler, 'başarıları'nın da sanal âleme yansıyıp yansımadığına bakıyor, çıkan sonuçlara göre de kendi başarılarını ve durumlarını değerlendiriyor. Sırf bu yüzden kendi sitelerini açan yazarlar ve çizerler var!
Enfornografi: Pornografi ve enformasyon sözcüklerinden türetilen kelimenin anlamı bilgi açlığını internette dindirmeye çalışmak. Kitap okumak yerine sürekli internette bir şeyler okuyan ve hatta kaynak gösterilmemiş bilgilere inanan kullanıcıların hastalığına enfornografi deniyor. Bu kişiler her şeyin internetten öğrenilebileceğine inanarak bilimsel verileri bile göz ardı edebiliyorlar.
Cheesepodding: Türkçe'de tam karşılığı olmayan bu sözcüğü, internetten sürekli şarkı ve video indirip arşivleyenlerin yaptıkları eylem olarak tarif etmek mümkün. Bu kişiler arşivlerine hazine gözüyle bakıyor, arşiv silindiğinde de dünya başlarına yıkılıyor. Genellikle 15-35 yaş aralığındaki erkekler bu hastalıkla mücadele ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.