Nükleer bilgilerini yanlışlıkla yayınladı

ABD, yüzlerce sivil nükleer tesisi ve nükleer silahlar için gerekli yakıtın bulunduğu yerlerle ilgili bilgileri içeren gizli bir resmi raporu yanlışlıkla internet üzerinden yayınladı.

The New York Times gazetesinin haberine göre, gizli olmayan bilgi ve belgeleri kamuoyuna açıklayan, Kongreye bağlı Devlet Basımevinin (GPO) internet sitesinde, nükleer bilgileri içeren 226 sayfalık raporu Pazartesi günü yanlışlıkla yayımlandı. Durumun farkına varılması üzerine rapor ertesi gün kaldırıldı.

Söz konusu raporun Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu için hazırlandığı ve gözden geçirilmesi için geçen ay ABD Başkanı Barack Obama tarafından Kongreye gönderildiği belirtildi.

Gazete, raporda ABD'nin nükleer silahlarıyla ilgili askeri bilgilerinin yer almadığını, ancak silah laboratuvarlarında yüksek gizliliği olan yerler dahil sivil nükleer tesislerin ayrıntılı bir listesinin bulunduğunu yazdı. Bu raporun devlet sırrı değil, kişiye özel gizli bilgi olduğu kaydediliyor.
BİZE ULAŞIN