Giriş Tarihi: 19.08.2009 11:41 Son Güncelleme: 19.08.2009 12:05

Türk dünyası Chicago'da buluştu

3. Chicago Türk Dünyası Festivali; Türkiye, Kırgızistan, Türkmenistan, Kazakistan, Azerbaycan, Bosna Hersek, Makedonya ve Özbekistan'ın katılımıyla Chicago'nın en gözde mekânlarından Navy Pier'de gerçekleştirildi.

Chicago Türk Amerikan Derneği (TASC), Niagara Kültürlerarası Diyalog Vakfı ve Chicago Türk Amerikan Ticaret Odası'nın organize ettiği festival, uzun süren ve bütün Chicagolu Türklerin seferber olduğu yorucu bir çalışmanın ürünü olarak düzenlendi. Chicago civarında yaşayan Türk, Azeri, Özbek, Kazak, Türkmen, Boşnak, Makedon ve Ahıska Türkleri bu festival için birlikte çalıştı.
*FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ...
15-16 Ağustos'ta düzenlenen festivalin açılışını Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'le birlikte festivalin organizasyonuna katılan, Chicago'daki Türk, Balkan ve Ortaasya derneklerinin temsilcileri yaptı. Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün açılış konuşmasında seyircilere "Bugün üçüncüsünü yaşadığımız Türk dünyası festivalinin ABD'de de, Chicago'da toplumsal hayata nasıl bir renk kattığını ve toplumlar arası kaynaşmayı, dayanışmayı, işbirliğini nasıl ortaya koyduğunu, bir kere daha sevinerek görüyoruz. Dostluğu, kardeşliği ve bütün farklılıklarıyla huzur içerisinde bir arada yaşamayı, bunun en önemli göstergesi olan bu festivalleri burada başlatanları, organize edenleri ve siz katılımcıları tekrar kutluyorum." dedi.
Türkiye'den Malatya, Diyarbakır, Mardin, İstanbul, Konya, Bilecik, Giresun illerinin tanıtım stantları açtığı festivale, çok milletvekili, vali ve belediye başkanı da katıldı. Illinois eyalet temsilcilerinin ve belediye başkanlarının ilgi gösterdiği festival tam bir kültür çıkartmasıydı.
Festivalde Malatya'nın kayısısı, Giresun'un fındığı da Amerikalıların beğenisine sunuldu. Chicago'lu Türk hanımların evlerinde hazırladığı sarma, dolma, mantı, hamur işi, tatlı, gözleme stantlarının önünde farklı lezzetler arayan Amerikalılar uzun kuyruklar oluşturdu. Türk döneri ve tantuni de Amerikalıların beğenisini kazandı. Festivalde Mardin'den gümüş telkari ve bakır işçiliği, Erzurum'un Oltu, Eskişehir'in Lüle taşı da tanıtıldı. Hediyelik eşyalar satıldı.
Eyüp belediyesi mehter takımı festivalin en büyük ilgi gören grubuydu. Mehter iki gün boyunca yaptığı konserlerle Chicagoluların ilgi odağı oldu. Zaman zaman Amerikalıların da mehterin coşkusuna katıldığı gözlendi.
Bilecik Valiliği tarafından sponsor olunan Osmanlı çadırı ve Kırgız çadırı ise festival hatırası çektirmek isteyenlerin mekanıydı.
Türkiye'nin tanıtımı için büyük bir rol üstlenen Türk Dünyası Festivali sürecince Chicago'nun en gözde mekanı Navy Pier'de Türk ve Türki cumhuriyetlerin bayrakları dalgalandı. Türk ve ABD medyası da festivale büyük ilgi gösterdi. ABD'de yaşayan Türk Dünyası kökenlileri buluşturma ve zengin kültürlerini Amerikalılara tanıtmayı amaçlayan Chicago Türk Dünyası festivalinde her ülke kendi standında kültürünü tanıttı. Kırgız, Kazak, Özbek, Boşnak ve Makedonlar farklı ritimleri ve folklor oyunları ile izleyicilere keyifli anlar yaşattılar.
Festivalin merakla beklenen anı ise Sema gösterisi ve tasavvuf musikisi konseriydi. Konya'dan gelen sema ve tasavvuf musikisi ekibinin konseri kültür meraklısı Amerikalılarla doldu taştı. Birçok dinleyici konseri ayakta dahi olsa izlemeyi tercih etti.
On binlerce insanın ilgi gösterdiği Chicago Türk Festivaline ilgi, ekonomik krize rağmen önceki yılların iki-üç katıydı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.