İngiliz uydu haberleşme firması Immarsat uzmanları aslında 9 Mart'ta uçağın son sesli iletişimin sağlandığı 8 Mart gecesi saat 1.19'dan sonraki 6 saat uçuşuna devam ettiğini tespit etmişti. Bu tespite uçağın Immarsat uydularından birinde yaptığı elektronik titreşimden varıldı. Ancak uydu gps bağlantısı olmadığı için biri Kazakistan yönünde kuzeyden biri Hint Okyanusu'nun güneyinden açılan iki elektronik koridordan uçağın gittiği rota belirlenemedi. Ancak sinyaller birtakım gizli ipuçları içeriyordu. Immarsat Avusturyalı fizikçi Christian Doppler'ın geliştirdiği Doppler etkisi teorisini matematiksel bir modele oturtarak enkazın yerini belirledi.
KUZEYE DEĞİL GÜNEYE
Gözlem kaynağının yerini değiştirmesiyle frekans dalgalarında değişmeler olduğu (Günümüzde kullanılan ambulans sirenlerinin uzaklaştığında değişen ses gibi) fark edildi. Aynı etkiyle kuzeye kayan radyo dalgalarının aslında seyahatin güney yönünde yapıldığı tespitine varılarak lokasyon belirlendi.