Dyno Test-Oto Ekspertiz kurucusu Murat Gülseven, 2. el araç almadan önce neler yapılmalı ve dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında açıklama yaptı. Amaçlarının alıcıların 2. el bir aracı değerinde ve sorunsuz olarak almasını sağlamak olduğunu belirten Gülseven, "Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin. Notlar almak için yanınızda küçük bir not defteri ve kalem bulundurun. Aracın durumunu satıcısı ile mutabık kalırken küçük notlar alın ki sonrasında söz uçtuğunda aldığınız notlar defterinizde kalsın" dedi. Satıcıya, alıcıların otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmamalarını vurgulayan Gülseven, şöyle devam etti; "Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın. Deneme sürüşünü mümkünse kısa tutmayın. Aracı kullanırken müzik dinlemeyin, teyp açıksa kapatın ve sadece araçtan gelebilecek anormal seslere odaklanın. Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmeye çalışın. Araç temiz ve yıkanmış olması gereklidir."
"DIŞ GÖRÜNÜŞ"
Otomobilin etrafında gezerek pas, çürük, çizik ve boya hatalarını görmeye çalışılmalı olduğunu söyleyen Gülseven, "Ağır hasar görmüş bir araba- yı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir. Kesin ip ucu kalmıştır. Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgündür. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Flu bir görüntü verir net değildir" dedi.
BOYA KALINTILARI
Ayrıca alıcıların boyanmış olan parçanın değişmiş olabileceği ihtimalini unutmamasını belirten Gülseven, şöyle devam etti; "Kaportadaki bir parçanın değişmiş olması durumu aracın kazasının ne derecede büyük ya da küçük bir çarpma olabilecenin en önemli göstergesidir. Kaporta testinde camlarda bulunan imalat tarihlerindende yardım alabilirsiniz. Örneğin 2005 model bir araçta 2008 yılında üretilmiş bir cam olmaz. Bunu destek amaçlı yapabilirsiniz çünkü sadece camda kırılmış olabilir. Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal akşam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir. Kendinizi boyacı gibi düşünün ve aracı siz boyasaydınız boyayı taşırmamak için nerelere bant çekerdiniz bunu hayal edin ve o noktalara odaklanın."