İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından ihale edilip yer teslimi yapıldıktan sonra art arda meydana gelen revizyonlarla kamuoyunda büyük tartışma yaratan tramvay projelerinde güzergahlar yeniden değişti. Yap-boza dönen proje ile ilgili açıklama yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, daha önce Şair Eşref Bulvarı'ndan Alsancak Garı'na ulaşan Konak Tramvayı'nın, Alsancak Hocazade Camisi'nin karşısındaki yoldan Yapı Kredi Bankası'nın yanından Alsancak Spor Salonu'na oradan da gara çıkacağını açıkladı. Büyükşehir Belediyesi'nin tramvay projelerindeki değişiklik bununla da sınırlı kalmadı. Mustafa Kemal Sahil Bulvarında biri kara diğeri deniz tarafından giden iki hat Sabancı Kültür Merkezi'nin önünde birleşip belediye sarayının önünden geçip Atatürk Bulvarı'ndan Gazi Bulvarı'na dönerken yapılan değişiklikle bu sefer geliş gidiş hattının ikisi de deniz tarafına alındı.
REVİZYON ÜSTÜNE REVİZYON
Yeni revizyona göre Konak Pier önünden geçecek olan hattın daha sonra Gazi Bulvarı'na dönmesi öngörüldü. Konak tramvayında bir değişiklik de eski Alsancak Stadı'nın bulunduğu şehitler bulvarında yapıldı. Daha önce Alsancak Garı'nın önünden geçen geliş gidiş hat Şehitler Caddesi'nden Halkapınar'daki son durağa ulaşırken yapılan son düzenleme ile bu hatlardan gidiş hattının Şehitler Caddesi'nden Halkapınar'dan Konak'a geliş hattının ise sahil ve liman caddesinden geçmesi öngörüldü. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu bu değişiklikle ilgili olarak da "Zaten bizim Vahap Özaltay Meydanı'nda yani Şair Eşref ve Talatpaşa Bulvarı'nın birleştiği yerden derin tünel alt geçit projemiz var. Sonrasında ise Halkapınar'a gelmeden Şehitler Caddesi'nden de gidiş gelir yaparsak şerit kalmıyor. Bu sefer Şehitlerden gidiş, Sahil ve Liman Caddesi'nden geliş düşünüyoruz. Sonra da birleşip Halkapınar'a gitmesini planlıyoruz. Bunların hepsi zorunluluktan olan değişiklikler" şeklinde konuştu. Başkan Kocaoğlu son olarak Mavişehir'deki tren depolama tesislerinde son bulan Karşıyaka Tramvayını Çiğli'ye uzatmak için çalışma başlattıklarını da sözlerine ekledi. Son değişikliklerle birlikte Konak ve Karşıyaka Tramvay güzergahlarında son 1.5 yıl içinde 15. revizyon da gerçekleşmiş oldu. Akşamdan sabaha değişen güzergahlar kentte faaliyet gösteren meslek odalarının da başını döndürürken yapılan değişikliklerin tramvay projelerinin maliyetini ne kadar etkileyeceği ise merak konusu oldu.
BU KADAR DA OLMAZ!
Değişikliklerin zorunluluktan olduğunu ifade eden Kocaoğlu'nun art arda açıkladığı 4 revizyon bu kadar da olmaz dedirtti. Tramvay projelerinin akşamdan sabaha değişmesinin şehircilik ilkelerine aykırı olduğunu belirten uzmanlar projesinin yap boza döndüğünü iddia etti.