Tramvay sahile kaçak yapılmış

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın yetki alanlarına kaçak imalatlar yapan İzmir Büyükşehir’in, 8.9 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı’nın deniz tarafında kalan bölümünü de kaçak yaptığı ortaya çıktı

Tramvay sahile kaçak yapılmış

Konak Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın onayını beklemeden, kaçak olarak tramvay hattı ile karayolu taşıt alt geçidinin imalatına başlayan, denizi de yine bakanlıktan onay almadan kaçak olarak dolduran İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka'da da yasa ve yönetmelik tanımadı. Egeli Sabah yaptığı araştırma ile imalat çalışmalarına Nisan 2015'te başlanan ve toplam uzunluğu 8.9 kilometreyi bulan Karşıyaka Tramvayı'nın deniz tarafında kalan bölümünün de kaçak olarak imal edildiğini ortaya çıkardı. Tramvayın kıyı kenar çizgisi içinde kalan bölümünün de işli olduğu İzmirdeniz Projesi Mavişehir - Alaybey Tersanesi arası kıyı kesimine ilişkin 5 bin ölçekli nazım imar planı ile 1000 ölçekli uygulama imar plan revizyon önerisinin geçtiğimiz yıl İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 3621 sayılı kıyı kanunu ve 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın Teşkilat ve Görevleri hakkındaki kanun hükmünde kararname kapsamında incelenerek onaylanması için bakanlığa gönderildiği planların halem daha onay aşamasında olduğu tespit edildi.

CEVAP BEKLENİYOR
Normal koşullarda onaylı imar planı olmadan bakanlığın sorumluluk alanı içinde kalan bir alanda imalat çalışmalarına başlamaması gereken Büyükşehir'in, Alaybey Tersanesi'nden Bostanlı Deresi'ne kadar olan tramvay hattını nasıl kaçak olarak inşa ettiği merak konusu oldu. Öte yandan Bostanlı sahil kesiminde yine Büyükşehir tarafından yürütülen düzenleme çalışmalarının da kaçak olduğuna ilişkin haberlerin gazetemizde yer alması üzerine Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Karşıyaka Belediyesi'ne deniz dolgu ve kıyı düzenleme çalışmaları için onaylı imar planı bulunup bulunmadığını sordu. İl müdürlüğü onaylı imar planı olmaması durumunda sorumlular hakkında işlem başlatılacağını açıkladı.

BİZE ULAŞIN