Öğrenme ve Düşünme Becerilerini Geliştirme Projesi'nin 60 ay ve sonrası için hazırlanan bu alıştırmaları yapabilen çocuklar; kolay, hızlı ve oyun oynar gibi keyif alarak aritmetik öğreniyor.
60. Ay ve sonrası için hazırladığımız alıştırmaları yapanların tamamı ilişkteki 6 sayfada verilen alıştırmaların 18'ini de doğru yapmayı becerebilecek düzeye ulaşmıştır.
Zekânın bileşenlerine sıfır hata düzeyinde işlerlik kazandırıldığında aritmetik öğrenme ; hem çok kolaylaşır, hem hızlanır, hem de keyif alınan oyun gibi bir sürece dönüşür.
Biyolojik donanımı tam ve sağlam olan her çocuk uygun alıştırmaları yaparak zihinsel becerilerinesıfır hata düzeyinde işlerlik kazandırabilir.
Alıştırmalar öğretim kurumlarında kendi öğrencilerine ücretsiz olarak uygulanabilir. Alıştırmaların reklam veya ticari amaçla kullanılması telif haklarını ihlal eder.
TEST İÇİN TIKLAYIN!
Çocuğunuza testi çözdürdükten sonra okuyunuz!
ALIŞTIRMALARININ DEĞERLENDİRMESİ:
1) 18 alıştırmanın 18'ini de doğru yapan öğrenciler; Sayı ve örüntü kavramlarını çok iyi anlayıp öğrenmişlerdir. Sınıflandırma, analoji ve karşılaştırma yapma becerilerini sıfır hata düzeyinde kazanmışlardır. Bu çocuklarımızı kutlar başarılarının devamlı olmasını temenni ederiz. Bu başarılı öğrenciler ; kolay , hızlı ve oyun oynar gibi keyif alarak aritmetik öğreneceklerdir.
2) İlk 8 sorunun en az 5 tanesini doğru yapanlar sayıları öğrenmekte zorluk yaşamazlar.Bu öğrencilerin diğer sayfalardaki başarıları dikkate alınarak aşağıdaki değerlendirmeler yapılabilir.
a) 9,10,11,12, ve 13. sayfadaki 5 sorunun en az üçünü yapabilenler örüntüleri kolayca anlayabilirler. Güzel ve düzgün konuşurlar.
b) 14 ve 15. sayfadaki iki soruyu da yapanlar, sınıflandırma yapmayı hatasız becerdikleri için kolay öğrenirler. Öğrendiklerini kolay hatırlarlar ve unutmazlar.Öğrendiklerini birbirine karıştırmazlar.
c) 16 ve 17. sayfadaki iki soruyu doğru yapanlar,analoji yaparak karşılaştıkları sorunları çözmeyi başarırlar. Kolay ve hızlı anlarlar ve öğrenirler. Öğrenmekten zevk alırlar.
d) 18. sayfadaki soruyu doğru yapanlar, karşılaştırmalar yaparak sonuca ulaşmayı başarırlar.Sebeb sonuç ilişkisini kolay öğrenirler.
3) İlk 8 sorudan 3'ünü veya daha azını yapabilenlerin çoğunluğu bu tür alıştırmalarla ilk defa karşılaşmış olanlardır. Yeterli alıştırma yapma fırsatı verilerek başarılı olmaları sağlanır.