2001'da İstanbul Ticaret Odası (İTO) Eğitim ve Sosyal Hizmetler Vakfı tarafından kurulan Türkiye'nin ilk vakıf üniversitelerinden biri olan İstanbul Ticaret Üniversitesi ile İTO arasındaki organik bağ her geçen gün güçleniyor. Üniversitedeki yeni eğitim modellerini destekleyen İTO, son olarak masa başında değil sahada eğitim projesi olan "Global Experience Campus" uygulamasına 2 milyon dolarlık kaynak ayırdı. Üniversitenin uluslararası ilişkiler ve iletişim alanından sorumlu olan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Can Bilgili, yeni dönemde uygulayacakları "Global Experience Campus" modeliyle, dünyadaki akademik trendi yakalayacaklarını söyledi.
İŞ HAYATINA HAZIRLIK SÜRECİ
Üniversite yönetimi olarak stratejik kararlar aldıklarını dile getiren Bilgili, "Bünyesinde çok kültürlülüğü barındıran bir üniversite olacağız. Dünyanın dijital alanda hızlı bir dönüşüm içinde olduğu gerçeğiyle üniversitemizin dijital bir kampus olmasını hedefliyoruz. Bunu yaparken öğrencilerimizi de işin içine katmak istiyoruz. 'Girişimci, çok kültürlü ve innovatif bir üniversiteyiz' diyebileceğimiz bir çizgi belirledik" dedi. Öğrencilerin kendi iş ortamlarını kurabilecekleri, onları iş hayatına hazırlama odaklı bir üniversite olduklarını anlatan Bilgili, şöyle konuştu: "Global Experience Campus modeli uzun zamandır çalıştığımız bir konuydu. Gelişmiş ülkelerde Harward, London Scholl of Economics, China Business School gibi üniversitelerin uyguladığı deneyim modelleri mevcut. Günümüz yüksek öğrenimi, masa başı, yazı tahtası aracılığıyla verilen eğitimi yeterli görmüyor. Aynı zamanda sahada uygulamayla bütünleşmiş eğitimler önem kazanıyor." Bilgili'nin verdiği bilgilere göre Global Experience Campus, öğrenciyi sisteme aldığı günden itibaren uluslararası vizyonda içerik ve dersler veriyor. İkinci adımda anlaşmalı olunan üniversitelerle öğrenciler iletişime geçiyor. Bilgili, öğrencilerin gittiği kurumlarda iş üretip, araştırma projeleri geliştirerek, çalışmalarını bitirdikten sonra Türkiye'ye döneceğini belirtti.
HER YIL 400 ÖĞRENCİ YURTDIŞINA GİDECEK
Prof.Dr. Can Bilgili, İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) üniversitenin uluslararasılaşması amacıyla ciddi bütçeler ayırdığnı söyledi. Başarılı olan öğrencileri yurtdışına kendi imkânlarıyla gönderdiklerini belirten Bilgili, "Yaklaşık 400 kadar öğrencimizi her yıl bu kapsama alacağız. Bu da bir öğrencinin 4 yıllık öğrenimi boyunca en az bir kez yurtdışına gitmesi anlamına geliyor. Hedefimiz, tüm öğrencilerimizin küresel deneyim kazanması" dedi. İTO'nun bir deneyim kurumu olduğunu vurgulayan Bilgili, "132 yıldır müthiş bir tecrübe birikmiş. Böyle bir kurumun dünyadaki gelişmeleri Türkiye'ye taşıması kadar doğal bir şey olamaz"diye konuştu.
MECLİS ÜYELERİYLE ÇALIŞMA FIRSATI DA VAR
İTO'nun üniversitede eğitim gören öğrencilere desteği sürüyor. Kurum, girişimci koçluğu uygulamasıyla deneyimlerini öğrencileriyle paylaşıyor. Öğrenciler ve akademisyenler İTO'nun aktif meclis üyeleriyle, komiteleriyle birlikte çalışmalar yapıyor. Gelişim ve çekirdek sermaye şirketi olarak İTO'nun kurduğu şirkete de ortak olan üniversite, bu yolla yenilikçi fikirleri olan kişi ve öğrencilere finansman imkânı sağlıyor. KOSGEB ile yapılan anlaşmayla seçmeli ders olan "Girişimcilik ve Proje Tasarımı" dersinden başarılı olan öğrenciler KOSGEB eğitimi almış kabul ediliyor. Bu sayede öğrenciler, kendi üretecekleri girişimcilikle ilgili olarak teşvik ve desteklerden otomatik olarak yararlanıyor.