İstanbul'daki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetim yeterliliklerinin incelenmesi sonucunda, kadınların erkeklere göre öğretmenlik mesleğine daha yatkın olduğu ortaya çıktı. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı'nca yapılan araştırmaya göre sınıf içi sıraların yerleşimi, masa düzeni, temizlik, ders materyalleri, ders saatini boşa geçirmeme, eğitsel etkinlikler yapabilme gibi konularda da kadın öğretmenler daha etkin. Araştırmada ayrıca eğitim fakülteleri ile eğitim enstitülerinde sınıf yönetimi derslerinin ağırlığı ve etkinliğinin artırılması yönünde çalışmalar yapılması önerildi.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VERİLMELİ
Araştırmada sınıf yönetimi becerisini geliştiren hizmet içi eğitimler planlanması ve özellikle erkek öğretmenler ile kıdemi 6-20 yıl arasında olan öğretmenlere bu eğitimde öncelik verilmesi tavsiye edildi. Sınıfın fiziki olarak düzenlenmesi, plan-program ve müfredat hazırlanması gibi karar alma süreçlerine öğretmenlerin de dahil edilmesinin önemi vurgulandı.