Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Türkiye'deki üniversiteleri yurtdışında da cazip hale getirmek için çalışmalarını hızlandırdı. Bu kapsamda "Study in Turkey" markası geliştirildi. Yurtdışındaki öğrencilere Türkiye'deki üniversiteleri tanıtmak için ortak bir platform hazırlandı, kitaplar basıldı, kamu spotları reklam filmleri çekildi. YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, "uluslararasılaşma" siyasetini eğitimdeki temel hedef olarak gördüklerini söyledi. Türkiye-Polonya diplomatik ilişkilerinin 600'üncü yıldönümü nedeniyle Varşova'da devam eden yükseköğretim etkinliklerinde konuşan Çetinsaya, bu yönde yapılan çalışmaları anlattı. Çetinsaya, çalışmalarını şöyle özetledi:
'STUDY IN TURKEY': Bir marka çalışması yaptık. "Study in Turkey" markasını oluşturduk ve web sitesini geliştirdik. Kamusal temsili artırdık. Türkiye'deki bütün yükseköğretim sistemine ulaşılması için ortak bir platform geliştirdik. Kitaplar, broşürler ve yan markalar oluşturduk, kamu spotları, reklam filmleri hazırladık.
NAFSA'YA KATILIYORUZ: Fuarlarda tek bir marka altında faaliyet gösterecek mekanizma geliştirdik. Özellikle, ABD'de yapılacak ve bütün dünyadan üniversitelerin buluştuğu NAFSA Eğitim Fuarı'nda ilk örneklerini göstereceğiz.
SAYI 54 BİNE ÇIKTI: Son 2 yılda uluslararası öğrenciler Türkiye'de 30 binden 54 bine çıktı. Bu da ne kadar doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.