'Çılgın Türkler' iki yılda % 100 Türk malı otobüs tasarladı

Tamamı Temsa Ar-Ge'deki Türk mühendisler tarafından geliştirilen Avenue, şirketin bugüne kadar ürettiği ilk yüzde 100 yerli otobüs oldu. Avenue, Türkiye'de tasarlandığı için yüzde 20 daha ucuza mal oldu

2001 krizinde kendi markasıyla şehirler arası otobüs üretip büyüyen Temsa Global, küresel krizi de tamamı Türk mühendisler tarafından geliştirilen şehir içi otobüsle sollayacak. İki yıllık bir çalışma ile geliştirilen şehir içi otobüs Avene'nün Adana'da düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Temsa Global CEO'su Mehmet Buldurgan, "Toplu taşıma ihtiyacı büyüyor. Krize rağmen kamu yatırımları devam ediyor. Avenue ile bugüne kadar var olmadığımız 12 metrelik şehir içi otobüs segmentine girerek, eksiğimizi tamamladık. Şehir içi otobüsümüz bu dönemde Temsa'nın sigortası olacak" dedi. Tamamı Temsa Ar-Ge'deki Türk mühendisler tarafından geliştirilen şehir içi otobüs Avenue, Temsa Global'in bugüne kadar ürettiği yüzde 100 yerli ilk otobüs olma özelliğine sahip. İlk olarak 62'nci Hannover Ticari Araç Fuarı'nda vitrine çıkan Avenue, Gebze ve Adana'da bulunan Ar-Ge merkezinde çalışan 323 Türk mühendis tarafından iki yılda geliştirildi. Şase ve gövde yapısında kullanılan paslanmaz ve kompozit malzemeleri ile daha uzun ömürlü ve hafif olan Avenue'nün üretim maliyeti de Türkiye'de geliştirildiği için yüzde 20 daha ucuz.

AR-GE'DEN KESMEDİ

Avenue'nün Temsa Global'in çocuğu olduğunu söyleyen Buldurgan, projeyle ilgili şu bilgileri verdi: "Geçmişte dünyaca ünlü otobüs tasarımcı Bob Lee ve benzeri isimlerden danışmanlık aldık. Ancak, Avenue Ar-Ge merkezimizin çocuğu. Tamamı Temsa Ar- Ge'deki Türk mühendisler tarafından geliştirildi. 2001'de Ürün Geliştirme adında bir departman vardı. Toplam 30 kişi çalışıyordu. İki yıl içinde beyaz sayfa açtık. Bugün Gebze ve Adana'daki Ar-Ge Merkezi'nde 300'ün üstünde mühendis çalışıyor. Hükümetin Ar-Ge Teşvik Yasası da etkili oldu. Kriz olmasına rağmen Ar-Ge bütçesinde kısıntı yapmadık."

BİZE ULAŞIN