TURKCELL İMSAKİYE
TURKCELL İLE RAMAZAN

Haber turu

İş başvurusu Nisan'da yarı yarıya arttı
İŞKUR, Nisan ayında yapılan işsizlik başvurularının, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 51.50 artarak 111 bin 623 olduğunu açıkladı. İŞKUR'dan yapılan açıklamaya göre, Nisan ayı içerisinde 118 bin 25 kişi İŞKUR'un faaliyetlerinden yararlanmak için kuruma başvuruda bulundu. Başvuranlardan 111 bin 623 kişisi işsiz, 4 bin 141 kişisi şu an çalışmakla beraber daha iyi şartlarda iş arayanlar, 99 kişi emekli, 2 bin 162 kişisi de belirli bir işyerinde çalışmak isteyenlerden oluşuyor. Kayıtlı işgücü sayısı da geçen yılın aynı ayına göre 578 bin 932 kişi artarak 1.4 milyon kişi, kayıtlı işsiz sayısı ise 532 bin 862 kişi artarak 1.27 milyon kişi oldu. TİSK'in 2008 Yıllık Bülteni'ne göre ise, 2008 işsiz oranı son 20 yıldaki en yüksek düzeye çıktı.

TÜSİAD'ın daralma tahmini yüzde 4.1

TÜSİAD 2009 yılı tahminlerini revize etti. Üç ayda bir yayınlanan TÜSİAD Konjonktür Değerlendirme Raporu'nda enflasyonun, Merkez Bankası öngörüleri doğrultusunda şekilleneceği, yıl ortalaması enflasyon oranının yüzde 6.5 olduğu belirtildi. Raporda, krize karşı alınan maliye politikası önlemlerinin, bütçe harcamalarında artışa yol açmışken ekonominin daralmasının vergi gelirlerini azalttığı kaydedildi. Daha önce ekonominin yüzde 1.9 daralacağı tahminlerine yer veren TÜSİ- AD, bu rakamı yüzde 4.1'e çekti.

Söktaş Hindistan'da kumaş fabrikası açtı
Kumaş üreticisi Söktaş, Hindistan'ın Maharashtra eyaletinin Kolhapur kentinde, bölge pazarı için üretim yapacak olan yeni fabrikası Söktaş India'yı törenle açtı. 45 milyon dolar yatırım yapılan fabrikanın, 5 yılda yıllık 12 milyon metre kumaş üretimine ulaşması hedefleniyor. Söktaş India'daki ortağı yüzde 11.8'lik hisseyle IFC olan Söktaş'ın Yönetim Kurulu Başkan vekili Muharrem Kayhan, 1 milyar 250 milyonluk nüfusu ile dünyanın en hızlı gelişen pazarlarından biri olan Hindistan'a yatırımı yüksek potansiyeli için tercih ettiklerini bildirdi.

Reklam azaldı ama gelecek umut veriyor
Krizin vurduğu alanlardan biri olan reklam sektörü krizin başlangıcından bu yana yüzde 30 daraldı. Ancak ikinci çeyrek sonuçları gelecek için umutları artırdı. Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, "Son 6 aydır reklam harcamalarında yüzde 30'lar civarında düşüş var. Krizin etkilerini geçen yılın son 3 ayında çok ciddi hissettik. Ancak bu yılın ikinci 3 ayında bu fark azalmaya başladı" dedi. Reklam fiyatlarında çok süratli bir indirim yapıldığını savunan Yalçındağ, "Maalesef şu anda Türkiye'de para kazanan gazete, dergi ve televizyon yok" dedi.
BİZE ULAŞIN