Don Kişot'luk yaparak iki yeni marka yarattık

Türkiye gerçeklerini kabul ederek yatırım yaptıklarını belirten Doors Group'un ortakları, ilk yurtdışı yatırımı olarak Tiran'da Kitchenette açacaklarını duyurdu

Dünyaca ünlü yatırım fonlarından Lehman Brothers Merchant Banking tarafından yönetilen fonların sahip olduğu International Restaurants Group S.a.r.l., Da Mario, Anjelique, Vogue, Wan-na, A'jia Hotel, Private Room, Zuma ve Kitchenette gibi İstanbul'un en popüler mekanlarını işleten Doors Group'un yüzde 38.5 hissesini Eylül ayında satın almıştı. Hatta hemen akabinde Lehman Brothers battı. Dünyada ekonomik kriz patladı, Türkiye'de bu global krizden payını aldı. Aradan sekiz ay geçti. Doors Group yabancı ortağı ile birlikte büyüme hızını ve yatırımlarını kesmedi. 2 milyon dolarlık bir yatırım yaptı ve 200 kişilik istihdam sağladı. Bu yaz ise iki yeni marka ile İstanbulluların karşısına geçiyor. Ayrıca Doors Group ilk yurtdışı yatırımını Arnavutluk'ta yapıyor. Kitchenette'nin Tiran'da kasım ayının sonunda açılması için anlaşma yapıldı.

Neden Gina ve Kanyon?
Harvey Nichols'ı yeni devralan Demet Sabancı Çetindoğan'dan teklif gelince kabul ettik. İtalyan restoranı eksikliği vardı burada. Birebir Da Mario'yla aynı olmasını istemedik. Ayrı bir heyecan katmak istedik.

YABANCI ORTAK ÇOK MEMNUN
Dünyanın durumu belli, insanlar ekonomik küçülmeye gidiyor. Oysa siz iki yeni markayla büyüyorsunuz. Tedirgin olmuyor musunuz?

Yabancı ortak da belli bir büyüme olmasını istiyor. Bizim aldığımız para doğrultusunda yapılmış bir yatırım değil. Şirketin kendi öz kaynakları doğrultusunda yapılıyor. Daha hızlı olabilecek bir büyüme daha yavaş seyrediyor. İlla marka sayısı diye bakmak gerekmiyor. Restoran adedi olarak bakmak lazım. Kendi dinamiklerimiz içinde agresif bir büyüme içinde görmüyoruz kendimiz.

İş yapmama kaygısı yaşamıyor musunuz? Yabancı ortak ne düşünüyor?
Hiç tedirgin değiliz. Sağlam ve cesur adımlar atıyoruz. Onların da yapmış olduğu tek yatırım biz değiliz. Küresel küçülmenin ve krizin etkilerini onlar çok daha fazla biliyorlar. Her ülkede dinamikleri farklı... Buradaki dinamiklerle ilgili bize güveniyorlar ve çok memnunlar. Büyüme gerçekleşebiliyorsa ekstra bir değer olduğunu düşünüyorlar. Ve İstanbul onların en iyi yatırımlarından biri olduğunu kabul ediyorlar.

2009'un ikinci yarısını nasıl görüyorsunuz?
Sermaye piyasaları tepki gösteriyor olsa da psikoloji olumluya dönmüş değil. Bazı sektörlerde sorunlar var ve onlar ne olursa olsun diğer sektörleri de etkiliyor. Olumlu beklentimiz 2009'un sonarlına doğru. Yazın somuna doğru artış olacağını düşünüyoruz.

GİNA 800 BİN DOLARA ÇIKTI
Yeni markalardan biri olan Gina'nın yatırımı 800 bin doları buldu. Rumelihisarı'nda açılacak diğer yeni marka Mama'ya ise 500 bin dolar yatırım yapıldı. Gina'nn Da Mario'dan farkı burada "panini"lerin ve sandviç mönülerin olması.
BİZE ULAŞIN