TURKCELL İMSAKİYE
TURKCELL İLE RAMAZAN

Bedava dağıttık alan olmadı, 1 lira dedik izdiham oldu

Ziylan Grubu Başkanı Ziylan, izdihama neden olan 1 liralık ayakkabılar için, "2004'teki 'bedava' kampanyasında elde kalanları erittik, hepsi bu" dedi

Mehmet Büyükekşi Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı olunca, Büyükekşi'nin Ziylan Grubu'ndaki tüm görevlerini devralan Mehmet Ziylan, şu sıralar Flo'da yeni bir tasarım ekibi kuruyor. Özellikle kadın ayakkabısında model sorunu yaşadıklarını belirten Ziylan, bunun için yurtdışından tasarımcıların da içinde olacağı bir ekip oluşturduklarını, rahatın yanına modayı da ekleyip daha fazla kişiye ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. "Bir mağazada bütün kategorileri satıyorsanız yüzde 65'i bayan ayakkabısı olmalı bu oran Flo'da yüzde 47.

FİYATLAR UCUZLAYACAK

Biz bu rakamı 65'e çıkarmaya çalışıyoruz" diyen Ziylan, fiyatları daha da ucuzlaştıracaklarını belirterek, "Biz başkasının 100 liraya sattığı ürünü 69-79'a satacağız" diye konuştu. 2009 cirosunu yüzde 10 artıracaklarını belirten Ziylan, Temmuz ayı itibariyle Mısır'da açacakları Flo mağazasıyla bölgede perakendecilik için ilk adımı atacaklarını kaydetti. Satışları artırmak için koleksiyonu revize etmenin yanında farklı kampanyalar uyguladıklarını özellikle 1 liralık bebek ayakkabılarıyla ses getirdiklerini belirten Ziylan, izdihamla ilgili yapılan eleştirilere de şu yanıtı verdi: "Biz 2004'te 'Doğum karneni getir bedava bebek ayakkabısını götür' diye bir kampanya yaptık. O kampanyayı pek iyi duyuramadık ve elimizde 10 bin çift kaldı.

BİZ DE ANLAMADIK

Bu ayakkabıları nasıl eritiriz diye düşünürken 1 liralık ayakkabı projesi aklımıza geldi." 2004'te bedava ayakkabı vermelerine rağmen kimsenin kampanyaya rağbet etmediğini vurgulayan Ziylan, "Bedava sattık hiç kimsenin umurunda olmadı, 1 liraya sattık izdiham oldu. Biz de anlamadık" dedi.

KADIN 1 NUMARA KÜÇÜK ERKEKLER BÜYÜK ALIYOR
AYAK profili araştırması yapan firmanın İstanbul'da 875 kişiye ulaşarak elde ettiği sonuçlar ilginç: n 18-35 yaş arası kadınların % 70'i, erkeklerin ise % 56'sı ayakkabı seçiminde şıklığa önem veriyor. 50 yaş sonrası rahatlığı tercih ediyor. n Yüzde 40'ı gerçek ayakkabı numarasını bilmiyor. Kadınlar 1 numara küçük, erkeklerse 1 numara büyük ayakkabı satın alıyor. n Erkekler dışa basarak, kadınlar ise baş parmak ve ikinci parmağa baskı yaparak yürüyor. n Türkiye'de ayak yapısı etli ve taraklı. Ayaklar kısa ve tombul. Türkiye Avrupa ülkelerine göre düz taban problemini en az yaşayan ülke.

'BEN RİSK ALMAYI SEVERİM'
BÜYÜKEKŞİ
ile yıllar boyu sorunsuz bir ortaklık yürüttüklerini ancak iş konusunda birbirlerinden farklı olduklarını dile getiren Ziylan, "Ben hareketliliği severim. Büyükekşi hayatta 1 liralık bir kampanya yapmazdı. O sağlamcıdır, hesap adamıdır. Ben hareketi severim ve agresifim, risk almayı severim. O hayatta risk almaz" dedi.
BİZE ULAŞIN