‘Her şey yoluna girdi, diyemeyiz ama otların dibi yeşeriyor’

Koç Holding CEO’su Bulgurlu, “Tren yürümeye başladı, hız da kazanıyor fakat tünelde ışık görünmedi. Otlar da sarı değil gibi dibinden yeşillenmeye başladı” yorumunu yaptı

Koç Holding CEO'su Bülent Bulgurlu, hükümetin ÖTV kararını son derece olumlu buluyor. Bulgurlu'ya göre geçici vergi indirimleri ekonomide çarkların dönmesini, bu yolla Türkiye'nin önemli sorunu işsizliği yavaşlatılmasını sağlayacak. Bulgurlu'nun tüneldeki tren ve yeşil filizlerle ilgili yorumu ise, "Tren yürümeye başladı, hız da kazanıyor fakat tünelde ışık gözükmedi. Dolayısıyla her şey bitmiştir pırıl pırıl aydınlık diye bakmamak lazım. Sarı otlar yeşil filizler konusunda ise otlar sarı değil dibi yeşillenmeye başladı" diyor. Bulgurlu'nun ekonomik gidişata ilişkin sorularımıza yanıtları şöyle:

Daha önceki demeçlerinizde 'İyi yönetilmesi gereken bir daralma sürecindeyiz' demiştiniz. Bu süreçte hükümet neleri doğru, neleri yanlış yaptı?
Hükümetin aldığı ÖTV kararı son derece olumlu. İnsan kriz ve küçülme dönemini yürütürken günlük hareketlere kilitlenmemeli ve uzun vadeyi göz ardı etmemeli. Günü kurtarmak için alınan bir karar uzun vadeli kararları etkileyebiliyor. Bu bakımdan alınmış olan tedbirlere bazıları ilave edilebilir. Bunlar neyi sağladı. Ekonominin en önemli sorunu işsizlik. Çarkların dönmesi için alınan kararlarla işsizlik yavaşlatılabildi. Son iki ay yaşanan gelişmeler de bunu gösteriyor.

Tüneldeki tren,araba-ışık ve yeşil filizler-sarı otlar tartışmalarında siz nerede duruyorsunuz?
Tren yürümeye başladı, hız da kazanıyor fakat tünelde ışık gözükmedi. Dolayısıyla 'Her şey bitmiştir pırıl pırıl aydınlık' diye bakmamak lazım. Sarı otlar yeşil filizler konusunda ise söyleyeceğim şu: Otlar sarı değil dibi yeşillenmeye başladı.

Ford, Mayıs'ta ABD'ye ülkemizin ilk araç ihracatını yaptı. Bu önümüzdeki yıl ihracat sonuçlarını değiştirebilir mi? Bir de Ford'un hibrid ticari çalışmaları dikkat çekiyor. Ford yönetimi bu projeyi dünyada derdine derman olacak proje olarak görüyor mu?
Dünyada otomotivin durumu malum. Fakat Ford'un bir avantajı oldu. ABD'li iki otomotiv üreticisi chapter 11'e (iflas istemi) gittiği zaman tüketici gözünde soru işareti yarattı. Ford kendi ayakları üzerine duran tek üretici haline geldi. Dolayısıyla Ford'un pazar payı diğerleri gerilediği dönemde arttı. Biz ticari araç üretiyoruz. Ve dünya karbon emisyonu düşük, küçük motorlu modellere doğru yöneliyor. Dolayısıyla biz doğru segmentin içinde kaldık.

Ford tarafı 'projeyi hızlandırın' talepleri oluyor mu?
Ortağımız olduğu için yönetim kurullarında hep konuştuğumuz şeyler.
BİZE ULAŞIN