TURKCELL İMSAKİYE
TURKCELL İLE RAMAZAN

Otoda bir modelin banttan inmesi 500-700 milyon dolar

Geçen yıl sıkça tartışıldı otomotivin katma değeri düşük bir sektör olduğu... Türkiye otomotivde nasıl bir strateji izlemeli?
Eğer burada montaj yapıyorsanız bu dedikleriniz olabilir. Fakat sıfırdan otomobil üretiyorsanız doğru değil. Bir otomobil 2.5-4 yıl arasında banttan iniyor. Fikir hakları, mühendislik gibi unsurlarıyla birlikte yeni modele geçmek 500-700 milyon dolar arasında. Katma değerin çoğu fikir haklarından kaynaklanıyor. Bu da Türk mühendisinin, tasarımcısının yarattığı katma değer. Bu başka sektörlerle karşılaştırılamaz.

Cahilce bir soru olabilir ama geçenlerde Başbakan Erdoğan'ın bindiği Türk tasarımcısının tasarladığı hibrid otomobil Mindset. Size gelse sizin bakışınız ne olurdu?
Biz de aynı çalışmaları yapıyoruz. Burada önemli olan çevreci araçları ekonomik yaratabilmek. Başlangıçta hibrid yakıtlı fazla karbondioksit üretmeyen motorlar ileride yarım elektrikli veya tam elektrikliye geçiş olacak. Sıkıntı otomotiv endüstrisinde değil enerjinin depolanmasında. Yani pilde. Bugün piller lityum bazlı. İleride bu alanda atlama olunca sektörde de atılım yaşanır.

BİZE ULAŞIN