Kriz döneminde en az etkilenen sektörlerin başında gıdanın geldiğini belirten Gonzalez, Dia dahil indirim marketlerinin bu dönemde pazar payını sürekli artırdığını söyledi. Gonzalez, "Geleneksel perakendecilik her yıl pazar kaybına uğruyor. Sık ve küçük miktarda alışveriş dönemi başladı. Private label (market markası) ürünler bu dönemde çok öne çıkıyor. Dia'nın satışlarında private label ürünlerin aldığı pay yüzde 45'i buluyor" diye konuştu.
BAYİLERLE İLETİŞİM
Kriz döneminde bayilerle iyi bir çalışma ortamı yakaladıklarını belirten Gonzalez, know-how'larını yerel market kültüründen gelen bayileriyle paylaştıklarını söyledi. Gonzalez, "Kendi başına çalışan girişimciye göre bizim inovasyon ve yeni terndleri takip etmemiz bizimle çalışan franchise mağazaları için önemli bir avantaj. Dia, malların kapıya kadar gelmesi, yeni ürün takibi, teknik ve lojistik destek ile bağımsız perakendeciliğe entegrasyonun yolunu açıyor" dedi. Yerel marketlerin kendi yerel ürünlerini satmalarına izin verdiklerini de belirten Gonzalez, "Bazı franchise mağazaları değişik bir balık, meyve ya da sebze satabilir. Biz buna karışmıyoruz" dedi.