Reklamcılar krizden çıkış ilan edip, parti ile kutladı

Uluslararası Reklamcılar Derneği (IAA) Türkiye Genç Profesyoneller Grubu, "Krizden çıkış, partiye giriş" temalı yaza veda partisinde 4 bin 500 kişiyle krizden çıkışı kutladı

Ekonomideki olumlu sinyallerle birlikte farklı sektörler krizden çıkışı parti ile kutlamaya başladı. Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Genç Profesyoneller Grubu da her yıl geleneksek olarak düzenlediği yaz partisinin temasını bu yıl 'Krizden çıkış partiye giriş' olarak belirledi. Çarşamba akşamı Suada'da düzenlenen partiye reklam, elevizyon, gazete, halkla ilişkler ve azarlama sektörlerinden 4 bin 500'e yakın kişi katıldı.

TÜM SEKTÖR YAŞAMALI

IAA yetkilileri, partinin amacını "Bugün, bundan sonraki hayatınızın ilk günü! Tüm dünyayı saran ekonomik kriz ülkemizi hızla terk ediyor. Ekonomiyi canlandırmak için hepimize önemli işler düşüyor. Ekonomik krizde yastık altında saklanan varlıklar artık dışarı çıkıyor. Reklama, tanıtıma, pazarlamaya yatırım başlıyor. Krizden çıkıyoruz. Bunu kutluyoruz" şeklinde açıkladı. Uluslararası Reklamcılık Derneği Genç Profesyoneller Başkanı Özgür Atamer, "Reklam sektörünün önümüzdeki dört aylık süreçte kirizi aşmakta etkili olacağız" dedi. Atamer, partinin sloganıyla ilgili "Krizi aşıyoruz, önümüzdeki dönem gelecek vaad ediyor. Bu psikolojiyi tüm sektörün yaşaması için partinin konseptini "krizi aşmak" olarak belirledik" diye konuştu.

'Reklam yatırımında artış umudumuz var'
IAA Yönetim Kurulu Üyesi Faruk Atasoy, 'Kriz bitti mi sorusunu' şöyle yanıtladı: "Kriz birden bitmez ama geçtiğimiz dönemlere göre sektörümüzde iyileşme var. Sayısal veriler pozitif gelişmeleri gösteriyor. İlkbahar sonu, yaz başı reklam yatırımlarında gelişmeler oldu. Önümüzdeki dönemde artacağına inanıyorum. 2001 ekonomik krizinde reklam yatırımları yarı yarıya düşerek 3 milyar dolar seviyesine gerilemişti. IAA kriz döneminde üretim ve satışların düşmesi, istihdamın azalması, işsizliğin büyümesine karşı koymak amacıyla hazırladığı reklam ve tanıtım çalışmalarıyla tüketiciyle ilişkilerini sürdüren markaların krizden güçlenerek çıkacağına dikkat çekmişti."

BİZE ULAŞIN