Ayso, pastane ürünlerini sanayileştirip rafa taşıdı

Toplu yemek dağıtımından (catering) sonra Galore markasıyla kurabiye, Tatlı Kaşık markasıyla da tatlı işine giren Ayso Gıda, market zincirleri dışında korner ve franchising sistemiyle de büyümeyi hedefliyor. Acıbadem, Kavala kurabiyesi, Günola kurabiyesi, beze gibi ürünleri farklı ebat ve çeşitlerde piyasaya sunduklarını dile getiren Ayso Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Sofuoğlu, krizin piyasaya girmelerini geciktirdiğini ancak 2009 sonuna kadar 5 bin noktada olmayı planladıklarını söyledi. Sofuoğlu, 102 kişiyi işe aldıklarını yıl sonuna kadar da 80 kişiyi daha işe alacaklarını ifade etti. Fabrika Müdürü Baran Bıyık ise Türkiye'de unlu mamullerdeki büyüme hızının dünyanın iki katı olduğunu buradan hareketle kurabiye pazarına girmeye karar verdiklerini söyledi. "Pastanede şöhreti yakalayan ürünleri endüstriyel olarak üretmeyi başardık. Kendi özerk raflarımızla marketlerde olacağız" dedi. Marketler dışında 2010 yılının 6'ıncı ayından itibaren kornerler ve franchise ile de büyüyeceklerini belirten satış koordinatörü Erdem Akvardar ise "30 milyon euro ciro beklentisiyle dünyanın karşısına çıkmaya hazırız. 2010'da 23 ülkeye birden ihracata da başlayacağız. Üretimimizin yüzde 30'unu ihraç edeceğiz. Kategoriye kendi markamızın ismini verip pazara ek olarak yüzde 10 büyüme sağlayacağız" dedi.
BİZE ULAŞIN