ÇOK sayıda lüks otel yıldız derecelerinde yenilemeye gitmeyerek ya da mevcut yıldız derecesini düşürme kararı alarak kriz döneminde ekstra masrafların önüne geçmeyi planlıyor. Otele yeni gelen ziyaretçilere sunulan 'Hoşgeldiniz' hediyeleri, ücretsiz çiçek, şampanya, çikolata ve meyve tabakları, bedava gazete ve dergi hizmeti ile 24 saat kesintisiz oda servisi uygulaması otellerin ilk etapta son vermeyi tercih ettiği hizmetler arasında yer alıyor. Hilton'un Avusturya'nın başkenti Viyana'da sahip olduğu Hilton Plaza'nın bu yıl 5 yıldız derecesinden vazgeçtiğini belirten şirketin sözcüsü Claudia Wittman, şirketin her ülkedeki oteller için uygulanan 5 yıldız kuralının farklı olduğunu söyledi. Intercontinental Hotels Group CEO'su Andrew Cosslett ise şirketin kriz döneminde masraflarda kesintiye gittiğini doğrulayarak, "Intercontinental giderleri konusunda tasarruf yapmaya çalışıyor. Yemek, içecek ve açık büfe gibi servislerdeki küçük tasarruflar biraraya toplandığı zaman bütçede çok büyük farklılıklar yarattığı görülür" dedi.