Procter and Gamble (P&G) Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, krizde neredeyse hiç zam yapılmadığı için kendi ürünlerinin rakiplere göre daha yüksek fiyatta kaldığını ancak buna karşın pazar payını artırdıklarını söyledi. P&G'de aynı zamanda Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Karpat, ürün kalitenin avantaj olarak kendilerine döndüğünü söyledi. P&G'nin markalarından biri olan kişisel bakım pazarının önemli oyuncularından biri olan Braun'un bu yıl 17'ncisini gerçekleştirdiği "Braun Prize" tasarım yarışmasının sonuçları Frankfurt'ta Braun fabrikasında düzenlenen törende açıklandı. Bu yıl ödülün sahibi istridye şeklindeki lamba tasarımı oldu. Ödül töreninde bir konuşma yapan P&G Yönetim Kurulu Başkanı A.G. Lafley, 500'e yakın elektrik ve elektronik ürünün üretildiği pazarda, sağlık ve güzellik ürünlerinde, çok sayıda yeniliğin Braun sayesinde kazandırıldığını söyledi. CEO olarak görev yaptığı 9 yıllık döneminde P&G'yi dünyanın piyasa değeri en yüksek şirketler arasına sokmayı başaran Lafley, iyi bir tasarımı; tüm ürünlerinde uzun kullanılabilirlik ve güvenlik, çevreye zarar vermeyen, sürdürülebilirliğe önem veren olarak tanımladı. Ödül töreninde konuştuğumuz Q Karpat ise krizde fiyat düşürmedikleri için fiyat düşüren rakiplerine karşı dezavantajlı konuma gelmelerine karşın pazar paylarını artırmayı başardıklarını söyledi. Braun ürünleri kategorisinde krizin pazarı yüzde 30-40 küçülttüğü bilgisini veren Karpat, "Ama biz bu küçülen pazarlar içindeki payımızı artırdık. Braun pahalı bir ürün, ama yine de pay artırdık. Aynı şekilde erkek traşında payımızı yüzde 45'lere çıkardık. Ürün kalitesi kriz döneminde bize avantaj olarak döndü" diye konuştu.
İSTİRİDYE LAMBAYA 12 BİN EURO ÖDÜL
54 ülkeden bin 74 projenin katıldığı yarışmada bu yıl ödülü Johanna Schoemaker, istiridye lambası ile aldı. Düğmeye basınca çiçek gibi açılan lamba OLED teknolojisini kullanıyor. Tasarımı Schoemaker'a 12 bin euro ve Braun'da staj hakkı kazandırdı.