Türk şirketlerinin yurtdışında otomobil bayi açma çalışmaları hız kazandı. Doğuş Grubu'nun Lozan'da Porsche temsilciliğini almasının ardından Koç Grubu da, yurtdışında bayilikler açmaya hazırlanıyor. Toplam satış rakamıyla Türkiye'de en çok satış yapan lider otomotiv markalarını zorlayan Koç Grubu şirketi Otokoç, gözünü şimdi de yurtdışına çevirdi. Özellikle Doğu Avrupa ülkelerindeki fırsatları kovalayan Otokoç, 81 yıllık satış ve satış sonrası tecrübesini yurtdışına taşımayı hedefliyor. Otokoç Genel Müdürü Görgün Özdemir, hem Türkiye'de hem de yurtdışında yeni iş fırsatları kovaladıklarını söyledi.
CHRYSLER VE MAZDA
Otomotiv dünyasındaki yeni yapılanmaların Otokoç için yeni fırsatlar yaratabileceğini söyleyen Özdemir, "Fiat, Ford, Alfa Romeo, Lancia ve Volvo dışında yeni markaların satışını da yapabiliriz. Öncelikli hedefimiz Fiat ve Ford'un markaları. Fiat bünyesindeki Chrysler ve Ford bünyesindeki Mazda'nın satışını yapmayı istiyoruz. Ayrıca Otokoç'un tecrübesini yurtdışına taşıyabileceğimizi düşünüyoruz" dedi.
DÖRDÜNCÜ SIRADA
Otokoç'un Ocak-Eylül döneminde toplam 37 bin adetlik satış rakamıyla Türkiye'de en çok satış yapan markalar sıralamasına dördüncü sıradan girdiğini söyleyen Özdemir, Türkiye'de her 10 otomobilden 1'ini Otokoç'un sattığını kaydetti. Özdemir, şunları anlattı: "Ocak-Eylül'de toplam pazar yüzde 3.4, Otokoç yüzde 20 büyüdü. Yani 20 kat daha fazla büyüdük. Pazar payımız yüzde 8.6 oldu. Eylül satışımız ise 9 bin adet. Pazar payımız yüzde 11'e yükseldi. Yetkili bir satıcı olarak Otokoç, Eylül'de Tofaş, Renault ve Ford'un ardından en çok satan dördüncü marka oldu. Türkiye'de 58 marka bulunuyor. Bunlar arasındaki 48 markanın tamamı bizim 1 yılda sattığımızdan daha az araç satıyor. Ayrıca Otokoç, bu satış rakamıyla Avrupa'da da 10'uncu sırada yer alıyor."
Otokoç, Türkiye'nin en çok poliçe üreten şirketi
KOÇ Grubu bünyesinde olmalarına rağmen Tofaş ve Ford'dan herhangi bir ayrıcalık görmediklerinin altını çizen Özdemir, "Böyle bir algılama var. Ancak, ama Tofaş ve Ford'un herhangi bir bayiinden bir farkımız yok. Rekabet açısından aksi düşünülemez zaten" açıklamasını yaptı. Otokoç'un Türkiye'nin en fazla poliçe üreten şirketi olduğunu kaydeden Özdemir, yılda 60 bin adet poliçe ürettiklerini söyledi.
Vehbi Koç'un oto kiralama endişesi
OTOKOÇ'UN otomobil kiralama faaliyetlerinin de hızla büyüdüğünü belirten Özdemir, Avis'in yüzde 20, Budget'ın ise yüzde 50 büyüdüğünü kaydetti. Oto kiralama sektörünün potansiyeli olduğunu anlatan Özdemir, "Avrupa'nın çok gerisindeyiz. Avrupa'da 10 bin kişiye 50 araç düşerken. Türkiye'de 10 bin kişiye 2 araç düşüyor" dedi. Avis'in uluslararası toplantısının Türkiye'de yapılacağını belirten Özdemir, Avis'le işbirliklerinin de 35'inci yılı olduğunu söyledi. Özdemir, "1974'ten beri iyi bir işbirliğimiz var. Oto kiralama konusu gündeme geldiğinde rahmetli Vehbi bey, 'Otomobilleri alırlar, sonra geri getirmezler' şeklinde karşı çıkmış" hatırlatmasını yaptı.