'Peynire palm yağı karıştı kaliteli ürün ortadan kalktı'

Murat Bey Peynirleri'nin sahibi Necmi Erol, süt ve süt ürünleri sektöründe iki tehlikeye dikkat çekti: Palm yağı kullanımı ve bedava süt dağıtımı. Erol, palm yağlı ürünlerle tüketicinin kazıklandığını ileri sürdü

Ulusal Süt Konseyi'nin Türkiye'de sağlıklı nesiller yetiştirmek için daha fazla süt içilmesi, okullar ve kışlalara bedava süt dağıtılması yönündeki önerilerine Murat Bey Peynirleri'nin sahibi Necmi Erol'dan itiraz var. Piyasada süt açığı olduğunu, bedava süt dağıtımıyla 1.5 milyon litre sütün daha çekilmesi halinde peynirin kuyumcu vitrinine çıkacağını dile getiren Erol, "Öneriyi yapanların dev çiftlikleri var. Eğer piyasadan 1.5 milyon litre süt daha çekilirse süt fiyatları 10 kuruş daha artar ve bu işten milyonlarca lira kazanır" dedi.

REKABET SÜTÜ AZALTTI

Erol, süt ve süt ürünleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. En ilginçlerinden biri palm yağı kullanımıyla ilgiliydi. Erol, bilinen büyük çaplı şirketlerin yurt dışından ithal ettikleri palm yağının kaliteyi düşürdüğünü iddia etti ve şunları söyledi: "Eskiden 8.5 kilo sütten 1 kilo peynir üretilirken kültürlü peynirden sonra süt miktarı 5 litreye indi. Bunun yanında peynire tadını veren iki aylık bekleme süresi kalktı. Aşırı rekabet, peynirin içindeki sütü götürdü. Peynirde iki hammadde var; süt proteini ve yağ. Tereyağın kilosu 8 lira iken bitkisel yağ 2 lira. Bazı büyük şirketler yurt dışından palm yağı getirdi. Kilosu 2-2.5 lira olan bu yağ fiyat avantajı sağlayınca palm yağı kullanan firma sayısı arttı. Böyle olunca da beslenme kavramı ortadan kalktı. İnsanlar artık beslenmiyor sadece karınlarını doyuruyor."

TÜKETİCİ KAZIKLANIYOR

Yılda 650 milyon litre palm yağı ithal edildiğini söyleyen Erol, "Firmalar ayakta kalabilmek için bu yağı kullanmaya başladı ve bu ciddi oranda yaygınlaşıp hayvancılığı tehdit eder hale geldi. Bu firmaların ülkeye verdiği zarar terörün verdiği zarardan az değil" diye konuştu. Markete mal veren şirketlerin 120-130 günde parasını alabildiğini anlatan Erol, ulusal market zincirlerinin ticari ahlakla bağdaşmayan uygulamaları yüzünden üretici firmaların çıkarılan maliyeti ürün fiyatlarına yansıtmak zorunda kaldıklarını vurguladı. Tüketicilerin mütevazı yerlerden alışveriş yapmak yerine markette gönüllü olarak kazıklandığını öne süren Erol, "Marketler düzene sokulsun halkın alım gücü yüzde 30 artar" diye konuştu.

BİZE ULAŞIN