'Olağan şüpheliler gibi müşterinin kâbusu olduk'

Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner "Apo, Mudo, Cem... Olağan şüpheliler gibi her AVM'de aynı isimler. Tüketiciye kâbus olduk" dedi

Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda gerçekleştirilen Perakende Günleri 2009, Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner'in kapanış konuşmasıyla sona erdi. Konuşmasına "Biz geçen yılı geçirdik ya artık her şeyi yaparız. Gemileri sağ salim limana getirdik" diyerek başlayan Boyner, firmalara "Kangren olan bütün uzuvlarınızı kesin" diye seslendi. Boyner sözlerine şöyle devam etti: "Kurtlar sofrasındayız. Ya yiyeceksin ya da yeneceksin. Kibar oturmak diye bir şey yok." Krizle birlikte her markanın birbirine benzediğini dile getiren Boyner, Abdullah Kiğılı, Mustafa Taviloğlu ve kendisine gönderme yaparak, "Her yerde Apo, Mudo, Cem. Olağan şüpheliler gibi her AVM'de aynı markalar. Kampanyalar, müşterilerimiz birbirine benziyor. Bir değişiklik yapmak lazım. Gel diyen AVM'ye girmesek mi?" dedi.

"BİZ BAROMETREYİZ"
Firmalara başarılı olmak için işlerini bilgisayar oyununa benzetmelerini öneren Boyner "Bilgisayar oyunu gibi fokuslanmayı sağlayın, ulaşılabilir hedefler verin, zorlayıcı olun, feedback alın, hatayı kaldırmayı bilin, eğlenceli olun ve hep karşınızda bir rakibiniz olsun." Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane ise, perakendecilerin ekonominin barometresi olduğunu belirterek, ''Bugün benzin, döviz yükselse biz anında hissederiz. Tüketici bunu duyduğu an reaksiyona girer ve bunu bize patlatır'' dedi. Nane birlik olarak AMPD'nin bundan sonra AMPBD olacağını söyledi.

'DOKUNUN, GÖRÜN, BAKIN'

Cem Boyner, firmalara da tavsiyelerde bulundu. İşte Boyner'in önerileri:


E-mail en büyük yanlış. Dokunun, görün, bakın. Teknolojinin kurbanı olmayın.
Zorla bir şey öğretmeyin. Adamın tenisi iyiyse piyano öğretmeye kalkmayın.
İzi takip etmeyin izin olabileceği yerlere bakın.
Taksit, promosyon, ödeme kolaylıkları hepsini yaptık bitti. Yeni bir şeyler denemek zorundayız.
Silkelenin ve ufkunuzu Türkiye olmaktan çıkarıp dışarıya, dünyaya bakın.
Kendi müşteriniz olmayan çoğunluğa bakın.

BİZE ULAŞIN