Güven sorunu tarafları gerdi A.101'de ortaklık zora girdi

Zapsu ailesinin zincir mağazası A-101'in çoğunluk hissesini almak için el sıkışan Hayat Holding, yaşanan güven sorunu nedeniyle market zincirini almaktan şimdilik vazgeçti

YAKLAŞIK iki ay önce A.101'in yüzde 30.84'ünü satın alan Kiğılı ailesinin yönettiği Hayat Holding ile diğer ortaklar Bank Asya ve Zapsu ailesi arasında yaşanan güven sorunu ortaklığı sona getirdi. Süreci bu hale getiren ise Bank Asya'nın yönetimde etkin rol almak istemesi ve marketlerde satılacak marka isimlerine kadar müdahale etmesi olmuş. Özellikle private label markalarını büyütmek ve kendi markalarını yaygınlaştırmak için A.101'in çoğunluk hissesini satın alan Hayat Holding'in bu müdahaleyi kabul etmediği ve ortaklıktan vazgeçtiği belirtiliyor. Hayat Kimya Başkan Yardımcısı Avni Kiğılı, ortaklıkla ilgili daha önce yaptığı açıklamada Hayat Grubu'nun kendi ürünlerini private label (özel marka) olarak satabileceği bir zincir mağaza aradığını ve sonunda Zapsu'lar ile el sıkıştıklarını söylemişti.

BİM MODELİNİ ÖRNEK ALDI

Türkiye'nin en büyük indirim marketi zinciri BİM'in kurucusu Aziz Zapsu, 1995'te kurduğu şirketi sattıktan sonra Evdi, Tedi, Aydi gibi indirimli ev tekstili, ayakkabı ve hazır giyim markalarını zincirleştirmeye başlamıştı. Bir yandan da For You konseptini hayata geçiren Zapsu kurduğu şirketlere ortak almak yoluyla büyüme yolunu tercih ediyordu. Zapsu'nun başkanı olduğu Singapur merkezli Oligo Investment Holding Mart 2008'de 10 milyon TL sermaye ile A101'i kurdu. Aziz Zapsu'nun sahibi olduğu Oligo Investment strateji olarak BİM modelini benimsedi. BİM'de Bank Of America ve Merrill Lynch ile yapılan ortaklığın bir benzeri Bank Asya ile yapıldı. Böylece Zapsu tekrar indirimli gıda marketler zinciri işine geri dönmüş oldu.

BAŞINA ERDAL TÜFEKÇİ GEÇMİŞTİ
Önce şirket hisselerinin yüzde 23'ünü sonraları halka arz edilmesi şartıyla Bank Asya'ya satan Zapsu, son olarak şirketin yüzde 30.8'ini Hayat Holding'e bağlı AS Tüketim Malları Şirketi'ne sattı. Böylece şirketin ortaklık yapısı Bank Asya, Zapsu ailesi ve Hayat Holding şeklinde oluştu. Bir buçuk yılda 350 mağaza ve bin 847 çalışana ulaşan perakende A.101'in başına Uyum Marketleri'nin Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı yaptıktan sonra Hayat Kimya'ya İş Geliştirme Direktörü olarak transfer edilen Erdal Tüfekçi getirilmişti. Grup 2010'a kadar 450, 2015'e kadar da bin 750 mağazaya ulaşmayı planlıyordu.

Hayat, A.101 markalarını üretecekti

Satın alma sonrası yapılan açıklamada Hayat Kimya'nın A101'e ait özel markalı deterjan ve temizlik kâğıtlarını üreteceği, aynı zamanda kendi ürünlerini de marketler aracılığıyla daha fazla yere ulaştıracağı belirtilmişti.

6 yılda bin 750 mağaza hedefleniyor
BİM modelinden yola çıkan A.101 mağazaları orta ve alt gelir grubundaki müşterilere ulaşmayı planlıyor. Halen 350 şube ile hizmet veren zincir market, 2010'da 100 yeni mağaza daha açmayı hedefliyor. Grubun ana hedefi ise 6 yıl içinde bin 750 mağazaya ulaşmak.


BİZE ULAŞIN