Erkek araba kullanır gibi alışveriş yapar

Müşteri davranışları uzmanı Paco Underhill, erkeklerin araba kullanır gibi alışveriş yaptığını Paco belirterek, "Onları ancak teknoloji, hırdavat ve ucuz fiyatlarla mağazaya çekebilirsiniz" dedi

Yılın üçte birini yollarda geçiriyor. Farklı kıtaların belirgin ülkelerindeki alışveriş merkezlerini inceliyor, müşterilerle konuşuyor, kitap yazıyor. Ona alışveriş gurusu demek yanlış olmaz herhalde. Müşteriler arasında Saks Fifth Avenue, Gap, Hallmark, Wal-Mart ve Starbucks'ın olduğu uluslar arası araştırma ve danışmanlık firması Envirosell'in kurucusu Paco Underhill, ekonomik krizle baş edebilmek için gün be gün yeni indirim ve kampanyalarla müşteri avına çıkan alışveriş merkezlerine (AVM) kadınlar, gençler ve çocuklardan sonra erkekleri de çekebilmek için firma sahiplerine "teknoloji ürünlerini, hırdavatları ve ucuz fiyatları mutlaka kullanın" önerisinde bulunuyor.

TERAPİ YÖNTEMİ DEĞİL
"Erkekler için alışveriş bir terapi yönetim değil. O yüzden hem kendi için hem de eşi ve ailesi için para harcayan erkekleri çekebilmenin yollarına bakmak gerekiyor" diyor Underhill. Erkeklerin araba kullanır gibi alışveriş yaptıklarının altını çizen Underhill, "Aradıklarını bulamazlarsa oradan ayrılırlar. Bütünüyle umutsuz kalmadıkça yol sormazlar" diyor. Dockers için yaptıkları bir araştırmada erkeklerin nasıl pantolon satın aldıklarını gözlemlediklerini belirten Underhill, "Üstlerindeki pantolunun beden numarasında bir pantolonu alıp doğruca kasaya gidiyorlar. Büfeden bira alırken ne kadar özenli davranıyorlarsa aynı özeni mağazaya da yansıtıyorlar" diye konuşuyor.

Sormayan müşteri makbul
Markaların özellikle 10'lu yaşlardaki insanlara odaklanmalarını, bu grubun anlık kararlarla alışveriş yapmalarıyla açıklayan Underhill, "Teenage denen kesim bir modeli örnek alıp onu kıyafetlerini hiç sorgulamadan sadece rengini beğenip satın alabilir." diyor.



BİZE ULAŞIN