Gözlük, hem kadın hem de erkek için ihtiyaçtan öte çok önemli bir aksesuardır. Optik gözlüklerin bin bir türlü modeli olması bunun en güzel örneğidir. Güneş gözlükleri ise zaten asıl işlevinden çok aksesuar özelliğiyle ön plandadır. Kışın bile kullanılması da işte bu yüzdendir. Türkiye'de de artık gözlük aksesuar olarak kullanılmaya başladı. Her ne kadar özellikle Anadolu'da hala ihtiyaç için bile kullanılmaktan çekinilse de büyük şehirlerde gözlüksüz insan neredeyse yok gibidir. Dünyanın en büyük sektörlerinden biri olan gözlük sektörünün büyük oyuncuları, ülkemizdeki artan potansiyeli değerlendirmek ve yeni tüketiciler kazanmak için var güçleriyle çaba gösteriyor. 70 milyonun üzerinde nüfusumuz olduğu için birçok ülkelere göre gözlük kullanımımız az olsa bile kullananların sayısı onların iştahını kabartmaya yetiyor. Örneğin dünyanın en ünlü ve en büyük gözlük markası olan Ray-Ban'ın satış yaptığı 130 ülke arasında Türkiye 9'uncu sırada yer alıyor. En çok İstanbul, Ankara ve İzmir'de güneş gözlüğü satılıyor. Bu üç büyük şehrin ardından ise Anadolu'dan bir şehir; Adana geliyor. Adanalılar bir gözlükle de yetinmiyor, ikinci hatta üçüncü gözlük satın alanların sayısı bir hayli fazla.
ADANA'DA İLGİ BÜYÜK
Kışın ortasında güneş gözlüğü haberi nereden çıktı diyebilirsiniz ama yukarıda da özetlemeye çalıştığım gibi bir aksesuar olarak yaz-kış kullanıldığı için bu sektöre bir göz atayım istedim. Sektörün en büyüklerinden olan 1999 yılında Ray-Ban'i de bünyesine katan, onlarca ünlü markanın temsilcisi olan İtalyan Luxottica Group'un Türkiye koordinatörü Duygu Biçer ile hepimizin gözünü boyayan güneş gözlüklerini konuştuk. Duygu Biçer ile güneş gözlüğü modasından tutun, kimlerin kullandığına, dünyadaki trendlerden Türkiye'ye yansımalarına kadar her konuyu konuştuk. "En büyük rakibimiz cep telefonları" diyen Duygu Biçer'in söylediklerini dikkat çekici...