Best Buy siftahı yaptı, yerli rakiplere meydan okudu

Best Buy Türkiye Başkanı Kopmaz, "Biz farklıyız deyih ilk mağazanın açılışında kehanette bulundu: "2 yıl içinde küresel bazda iş yapanlar dışındaki yerliler konsolide olacak"

Cumartesi 19.12.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 19.12.2009
ABONE OL
Elektronik perakende zincirinin Amerikalı devi Best Buy, Türkiye pazarına İzmir'den giriş yaptı. 4 bin 200 metrekare büyüklüğe sahip mağaza İzmir Balçova'da kapılarını bugün açıyor. Açılış öncesi açıklamada bulunan Best Buy Türkiye Başkanı Ruşen Kopmaz, kendi kültürlerine uygun iş modeli bulamadıkları için Türkiye'de sıfırdan başladıklarını söyledi. Hizmet firması olduklarını, tek amaçlarının ürün satmak olmadığını, müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler üretmeyi de hedeflediklerini Kopmaz, "Türkiye'ye gireceğimizi söyleyince, yerli-yabancı markalar satın alma teklifleri sundu. Ancak biz tüketicinin ucuz ürün bulacağı mağazadan çok, müşterinin ne ihtiyacı olduğunu anlayıp en uygun çözümü öneren 'Mavi Tişört' kültürünü Türkiye'ye taşımayı tercih ettik. Yoksa fiyat indirimi yapmak en kolay iş" dedi.

'YANLIŞI DÜZELTMEK ZOR'
Yapılan yanlışı düzeltmenin çok zor olduğunu belirten Kopmaz "Diğer perakende zincirlerini inceledik. Türkiye'nin elektronikteki lider zincirinin karlı bir model olduğunu düşünmüyoruz. Model, arkasındaki grubun desteği ile yürüyor. 4 bin metrekareye ulaşan kârlı iş modelini kurabileceğimiz bir model karşımıza çıkmadı. Bildiğimiz bir modeli uyguluyoruz. Türkiye'de elektronik perakende sektörü hâlâ büyüme potansiyeline sahip. Pazardan daha fazla pay alabiliriz" dedi.

'YERLİLER BİRLEŞİR'
Kârlı bir iş modeliyle götürebilmek için iyi bir satın alma gücüne sahip olmak gerektiğinin altını çizen Kopmaz, piyasadaki yerlilerin 2 yıl içinde konsolide olacağı tahmininde bulundu. Kopmaz şunları söyledi: "Ölçeğinizi ne kadar büyütürseniz, yeni ürünleri uygun fiyatla tüketiciye sunma şansınızı artırıyor. 2 yıl içinde küresel bazda bu işi yapan firmalar dışındaki yerli firmaların konsolide olacağını düşünüyorum. Biz marka bağımsız yapıyla müşteriye yöneleceğiz." Kopmaz 15 bin kişinin iş başvurusu yaptığını belirterek "1969 kişiyle görüştük. Perakende bilmemesi değil, insan ilişkileri yaklaşımı önemli. Bizde parmakla göstermek yok. Müşteri birşey sorduğunda o noktaya kadar giderek sorunu çözüyoruz" dedi.

"İkinci mağazayı Ankara'da açacağız"
KENDİLERİNİ öncelikle hizmet firması olarak konumladıklarını söyleyen Ruşen Kopmaz, "Müşterileri dinleyerek onlara çözüm üretecek bir mağaza olmaya çalışacağız. Mağazada mavi tişörtlüler ve teknoloji uzman 300 markanın 15 ürünü satılacak. Ürünleri yaşam tarzlarına uygun sunduk. Rahat, ferah ve Geek Squad teknoloji uzmanı var. Türk tüketicisine uygun mağaza olmaya çalışıyoruz. Bu modeli geliştirdikten sonra mağaza açacağız" dedi. Kopmaz bir sonraki mağazalarını Ankara'da açacaklarını kaydetti.