Yeri dar gelen çağrı merkezi işini özel otelden yürütecek

Procat her yıl yüzde 20 büyüyen çağrı merkezi sektöründeki şirketlere yoğun dönemlerinde hizmet verebilmek için Call Center Hotel kurdu

Salı 22.12.2009
Son Güncelleme: Salı 22.12.2009
ABONE OL
Türkiye'de çağrı merkezi sektörü talebi yeni bir konsept yarattı: Call Center Hotel. Uygulama ile, çağrı merkezi hizmeti veren şirketler, yoğun dönemlerinde, yeni yatırım yapmak yerine, Call Center Hotel'de (CCH) müşterilerine çağrı merkezi hizmeti verebilecek. Procat'ın hayata geçirdiği Call Center Hotel, İstanbul'da hizmet vermeye başladı. Procat CEO'su Tarkan Ersubaşı, otel mantığı ile servis veren CCH'de şirketlerin, bir çağrı merkezinin ihtiyaç duyabileceği tüm imkânlardan anında faydalanabileceğini ve kurumların mevcut personeli ile hemen destek alabileceği Boğaziçi manzaralı çağrı merkezi kompleksinin, binin üzerinde koltuk kapasitesi bulunduğunu bildirdi.

MASA BAŞINA 700 TL

Bir çağrı merkezi kurmanın masa başı maliyetinin 10 bin dolarları bulabildiğini belirten Ersubaşı, geçen yıl çağrı merkezi sektörünün büyüklüğünün yarım milyar dolara ulaştığını, sektörün her yıl yüzde 20 büyüdüğünü bildirdi. Ersubaşı, ''Şu anda yüzde 80'in üzerinde dolulukla çalışıyoruz. Hesabımız, bunun yüzde 50'lerin altına düşmemesi yönünde. Şu anda bir masayı aylık kiralama fiyatlarımız istenilen hizmetin kapsamına ve süresine göre ortalama 700 lira civarında olabiliyor.

'İŞE ALIM İŞLEMİ AYLAR SÜREBİLİYOR'
Sektörün önümüzdeki yıl 600-700 milyon dolara ulaşabileceğine dikkati çeken Ersubaşı, çağrı merkezi işletim maliyetlerinin yüzde 70'inin insan kaynağına aktarıldığını dile getirdi. Ersubaşı, bir kişinin işe alımından, çağrı cevaplanmasına kadar geçen sürenin 15 günden 4 aya kadar çıkabildiğini, sektörde insan kaynağı sirkülasyonunun çok hızlı olduğunu ve bunun da şirketlere ayrı bir masraf doğurduğunu ifade etti.