Turkcell engelleri kaldıracak, evler çağrı merkezi olacak

Turkcell şirketi Global Bilgi, evden çalışma projesini daha aktif hale getirip engelli vatandaşların evlerinden çağrı hizmeti vermesini sağlayacak

Perşembe 24.12.2009
Son Güncelleme: Perşembe 24.12.2009
ABONE OL
Turkcell'in çağrı hizmetinde dünya üçüncüsü, Avrupa birincisi şirketi Global Bilgi, engellileri iş hayatına evlerinden bağlayacak. Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, evden çalışma konusunda pilot uygulamayı yaptıklarını belirterek, önümüzdeki dönem bunu daha aktif kullanmayı planladıklarını söyledi. İstihdamda engellilere de yer verdiklerini ve kapı girişinden acil durumda hangi kapıdan çıkacağına kadar düzenleme yapıldığını, bütün aktivitelerden yararlanmalarını sağladıklarını anlatan Pekkan, evden çıkamayan engelliler için evden çalışmanın bir fırsat olacağını vurguladı.

TÜRKİYE'YE ÖRNEK OLACAĞIZ

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv de, engellilere iş imkanı vermenin kendileri için önemli olduğunu kaydetti. Ciliv, ''Evleri ofise çevirme projesi engellilere iş bulma anlamında çok önemlidir. Teknolojiyi kullanarak burada Türkiye'ye örnek olmak istiyoruz'' dedi. Turkcell Global Bilgi, 10'uncu yılını kutluyor. Şirketin İstanbul Ümraniye'deki merkezinde düzenlenen toplantıda konuşan Turkcell Genel Müdürü Ciliv, Global Bilgi'nin 10 yılda hem Turkcell'e hem de Türkiye'ye büyük katkıda bulunduğunu, şirketin bugün Türkiye'de 8 şehir, Ukrayna'da 2 ve Belarus'ta 1 merkez ile 50 milyon kişiye katma değer sağladığını söyledi. Global Bilgi'nin 7 bin kişiye istihdam sağladığını 5 bin masa kapasitesiyle çalıştığını belirten Ciliv, her gün 2 milyon müşteriyle temas halinde olduklarını dile getirdi.

DİYARBAKIR'DA 700 KİŞİ ÇALIŞIYOR
Çağrı merkezleri arasında dünyada üçüncü, Avrupa'da birinci olduklarını kaydeden Ciliv, büyük sorun olan işsizlikte Doğu'daki oranların yüzde 20'nin üzerine olduğuna işaret ederek, "İyi ki Erzurum'da çağrı merkezi kurduk. Buradaki bin çalışan, bölgeye yeni bir vizyon kattı. Diyarbakır Global Bilgi'de şu an 700 kişi çalışıyor. Bu sayı bin olacak'' dedi.





CİLİV: MÜŞTERİ KONUŞMALARI KAYDEDİLMİYOR
Süreyya Ciliv, bir soru üzerine, müşterilerin aralarındaki konuşmaların kaydedilmediğini söyledi. Bahadır Pekkan da, sadece müşteri ile çağrı merkezi arasındaki konuşmaların 12 ay saklanıp imha edildiğini kaydetti.

2009 CİROSU 260 MİLYON TL
3 Yüzde 30, 2010 büyüme hedefi
110 milyon TL, yatırım yapıldı
673 milyon çağrı yanıtladı
1 milyar 792 milyon dakika harcandı. Bu bir kişinin 24 saat hiç susmadan 34 asır konuşmasıyla eşdeğer.

YENİ ÜLKELERE AÇILACAĞIZ
Bahadır Pekkan, 10 yılda 200 masa 350 çalışandan 5 bin masa 7 bin çalışana ulaştıklarını söyledi. Pekkan, yeni ülke ve yeni coğrafyalarda büyümek istediklerini, Ukrayna ve Belarus'a komşuarı araştırdıklarını söyledi.