Yılbaşı hediyesi tembelliği internetten satışları coşturdu

Cumartesi 26.12.2009
ABONE OL
ABD'DE aşırı soğukların etkisiyle rekor seviyelere ulaşan internet satışları Türkiye'de ise hediye almaktan üşenen tüketiciyle tavan yaptı.
İnternet üzerinden 60 markanın yaklaşık bin 200 ürününü yılbaşına özel 10 günlük kampanya döneminde satışa çıkaran Otto Group'un sanal alışveriş sitesi Limango, geçen aya gore satışlarını 3 kat artırdı. Limango Genel Müdürü Gülfem Toygar, "10 gün içinde 1 aylık ciro yaptık. 135 bin kişi yılbaşı hediyesi almak için siteye girdi" dedi.
Sanal alışveriş sitesi Markafoni, geçen ay 40 bin olan ürün satışının bu ay 80 bini bulduğu bilgisini verdi.
Orka Group'un internetten satış firması Modaelinizde.com'un Genel Müdürü Levent Arar ise satışlarda bir önceki aya gore yüzde 35'lik bir artış olduğunu söyledi. Arar, ay sonuna kadar 5 puanlık ek bir yükselişin de söz konusu olacağını belirtti.

MUDO SATIŞI 2'YE KATLADI

Mudo Concept ise yılbaşına özel başlattığı kampanyaya ek olarak 28 Aralık'a kadar yapılan alışverişleri ücretsiz taşıma uygulamasıyla birlikte internet üzerinden satışlarını 2 katına çıkardı.
Yurtiçi Kargo'nun yetkilisi Aysel Özalp, artan internet siparişleriyle birlikte taşımalarda yüzde 25'lik bir satış yakaladıklarını söyledi. Özalp en fazla gönderinin İstanbul, Trakya, İzmit ve Kıyı Ege'den yapıldığını ifade etti.
TNT Genel Müdürü Turgut Yıldız, geçen yıl Boeing 737 uçağını dolduramadıklarını ancak bu yıl artan ticari mal giriş ve çıkışlarındaki artışla birlikte doluluğun yüzde 100'ün üzerine ulaştığını, bu yüzden daha geniş olan Boeing 757'ye zaman zaman geçmek zorunda kaldıklarını dile getirdi.