'Jean' çıkartan Ateş, indirim 'rüşvettir' deyip içeri almıyor

Son olarak "Jean çıkarma" reklam kampanyasıyla dikkatleri üzerine çeken Defacto'nun Genel Müdürü İhsan Ateş, "İndirim müşteriye verilen rüşvettir. Bu hastalıktan kurtulmaya bakıyoruz" dedi

Pazartesi 28.12.2009
ABONE OL
Sivaslılar ama markalarını Akdenizli kimliğine oturttular. Jean Amerika'nın şalvarıdır reklamlarıyla bir dönem ses getirdiler. Ardından ikinci jean karşıtı reklamı 'jean çıkarma' kampanyasıyla jean'e alternatif pamuklu pantolon Dechino'yu yarattılar. 'Resmi olmayan durum' anlamına gelen Defacto markasıyla pazarda ciddi bir çıkış yakalayan Ozon Grup, 2030 yılına kadarki hedeflerini dahi belirlemiş durumda: 500 mağaza.

İNDİRİM RÜŞVETTİR
Markanın en büyük iddiası indirimi hayatlarından çıkarmak. Defacto'nun Genel Müdürü İhsan Ateş, "İlk olarak indirim mikrobunu bünyemizden çıkaracağız. İndirimi müşteriye verilen rüşvet gibi görüyoruz. Bundan tamamen kurtulmayı planlıyoruz" dedi. Reklam kampanyalarını oturttukları jean karşıtı sloganlarıyla ilgili olarak "jean ile bir derdimiz yok, biz Akdeniz kültürünün içinde olmayanlara karşıyız. ABD'yi Akdeniz karşıtı olarak kullandık. Bu bugün jean olur öbür gün kürk" diyen Ateş, jean giymenin kötü bir alışkanlık olduğunu ve Akdeniz kültürüne özel Dechino ile bu alışkanlıktan insanları kurtarmaya çalışacaklarını söyledi.

1 MİLYON DECHINO SATACAĞIZ

ABD karşıtı reklamların riskli olacağını düşündüklerini ancak bunu göze aldıklarını dile getiren Ateş, "Risk aldık ama eskiden bizi yabancı marka sananlar artık Türk markası olduğumuzu biliyorlar" dedi. 2010'da açacakları 40 mağazanın 800 - 1000 metrekare arasında değişeceğini vurgulayan Ateş, "İnsanlar daha rahat alanlarda alışveriş yapmak istiyorlar. Biz de istediğimiz adette ürünü sergileyebilmek için büyük metrekareli mağazalar açacağız. 2010'da 1 milyonun üzerinde Dechino satmayı hedefliyoruz" dedi. B ve C segmentlerinden kaymayacaklarını dile getiren Ateş, 35 yıldır Ozon Tekstil adı altında triko üretimi yaptıklarını Defacto markasıyla Türkiye'de 2015'te 215 mağazaya ulaşıp ardından yurtdışına açılmak istediklerini ifade etti.

2030 planları şimdiden hazır

2030 yılı büyüme planlarını şimdiden yaptıklarını dile getiren İhsan Ateş, "2030'da 500 mağaza hedefimiz var. Türk halkına moda diye dayatılan hazır giyim ürünleri yerine Akdeniz kültürüne uygun koleksiyonlar üretiyoruz. Her sezona 6 farklı koleksiyon hazırlıyoruz. Bu rakamı artıracağız" diye konuştu.