ABD'li ünlüler de bankalardan 'Robin Hood vergisi' isteyecek

Çalışanlarına milyarlarca dolar prim dağıtan bankaları, Obama'dan sonra Hollywood yıldızları da yakın takibe aldı. Aralarında Madonna ve Gwyneth Paltrow'un daolduğu ünlüler, bankalardan "Robin Hood vergisi" istemeye hazırlanıyor

Wall Street'in dev finansal kuruluşlarının 2009'un son çeyrek rakamlarını ve çalışanlarına ödeyeceği prim miktarını açıklamasına paralel alevlenen bankalarda reform ve ek vergi tartışmasına ünlüler de katılıyor. Aralarında popun kraliçesi Madonna, Hollywood yıldızı Gwyneth Paltrow'un da bulunduğu çok sayıda ünlü, finans kurumlarının yardım kuruluşları ve vakıflara daha fazla yardım etmesi için yeni bir kampanya hazırlığında.

ÖNCÜ, RICHARD CURTIS

Dünya genelinde başlatılacak ve çok sayıda uluslararası yardım kuruluşunun da desteklediği kampanya çerçevesinde bankalardan, uluslararası piyasalarda yaptıkları her işlemden elde edilen gelirin on binde beşini 'Robin Hood vergisi' adı altında vermesi istenecek. Ünlülerin Wall Street'e karşı başlatacağı kampanyanın arkasındaki isim ise ünlü film yapımcısı Richard Curtis. Ünlü yönetmen, aynı zamanda 'Make Poverty History' (Yoksulluğu tarihe karıştır) adlı kampanyanın da arkasındaki isim. Sanatçıların da destek verdiği ve dünyanın dört bir yanında yoksullar için projeler yürüten organizasyonların başında gelen Unicef, Oxfam ve Cafod'un da dahil olduğu kampanya için çok sayıda ünlünün desteğini almak için görüşmeler devam ediliyor. Şubat'ta başlatılacak kampanya için "Bankalarla normal insanlar arasındaki anlaşma yeniden yazılacak' diyen organizasyon yetkilileri, toplanacak gelirin yoksullar için yürütülen projelerin yanısıra iklim değişikliği için de kullanılacağını söyledi.

HEDEF, 175 MİLYAR DOLAR TOPLAMAK
Ünlü işadamları ve sanatçıların destek olduğu yardım kuruluşu ve vakıflar, bankalardan gelmesi beklenen 'Robin Hood vergisi' geliri ile birlikte dünya genelinde 175 milyar dolar toplamayı hedefliyor. Organizasyon yöneticiledr, söz konusu vergi uygulaması için uluslararası bir anlaşmanın sağlanması gerektiği üzerinde dururken, kampanya ile ilgili tanıtımın yakında sinema salonları, bilbord ve web sitelerinde yayımlanmaya başlayacağı öğrenildi.

BİZE ULAŞIN