Geçen yıl market içlerinde açık pazar konseptini 4 mağazasında uygulamaya başlayan Real Hipermarketleri'nin Genel Müdürü Kubilay Özerkan, bu yıl 6 mağazayı daha açık pazar konseptini yerleştireceklerini söyledi. Yenileme çalışmaları için yaklaşık 6 milyon euro bütçe ayırdıklarını belirten Özerkan, pazar konseptini konjonktüre paralel olarak Türkiye'de geliştirdiklerini söyledi. Türkiye'de geliştirilmesine rağmen açık pazar konseptinin Romanya ve Ukrayna'da açılan mağazalarda da uygulanmaya başlandığını ifade eden Özerkan, "Açık pazar konseptini ihraç ettik diyebiliriz. Anlaşma yaptığımız 150 çiftçiyle tarladan 1.70 liraya aldığımız çileği 1.90 liraya satabiliyoruz. Bu hem uygun fiyat hem de taze ürün avantajı sağlıyor" dedi.
BU YIL YENİ MAĞAZA YOK
Bursa mağazasını kapattıklarını mağaza açmak, mevcut mağazaları büyütmek ve küçültmek için çalışmalar yaptıklarını dile getiren Özerkan, bu yıl yeni mağaza açmayı düşünmediklerini, özellikle mağaza açmak anlamında büyük şehirlere yoğunlaşmak istediklerini vurguladı.
ETTEN TAVUĞA KAYIŞ
İnsanların hala fiyat odaklı olmalarına rağmen kaliteden vazgeçmediklerini belirten Özerkan, "Türkiye'de et fiyatları çok artsa da bu bizim satışlarımızı etkilemedi. Müşteriler bizden et yerine güven satın alıyorlar. Fiyata hassas müşterilerimiz de beyaz ete döndüler. Beyaz ette yüzde 30 artış var" dedi.