Akbank, Latinlerin başını döndürüyor

Akbank Genel Müdür Vekili Hakan Binbaşgil, Türk bankalarının dünyada trend belirleyici konumda olduğunu belirterek Latin Amerika bankalarından Akbank'a yoğun ilgi olduğunu söyledi

Müşterilerine güçlü teknolojik altyapıya dayalı hizmet veren Türk bankaları dünyada parmakla gösteriliyor. Bunun en iyi örneklerinden biri Akbank... Akbank'ın şubeye gitmeye gerek kalmadan tüketici kredisi kullandırmak amacıyla 2007 yılında geliştirdiği Kredi Makinesi, Latin Amerika bankalarından yoğun ilgi gördü. Akbank Genel Müdür Vekili Hakan Binbaşgil, geçen haftalarda üst üste Akbank'ın Kredi Makinesi ile şubeye hiç gitmeden müşterilerine kredi verdiğini duyan latin bankalarından heyetler ağırladıklarını belirterek, "Akbank olarak son yıllarda geliştirdiğimiz teknolojiler ile dünya bankacılığında son derece öncü ürün ve hizmetler geliştirdik. Örneğin Brezilya'nın en büyük bankalarından Itau Bank'tan bir heyet Akbank'ın Kredi Makinesi'ni incelemek üzere geldi. Bundan bir kaç hafta sonra da Şili'den bir heyet yine kredi makinesini incelemeye geldi. Avrupa bankaları zaten daha önce duymuş ve bu konuda bizimle bağlantıya geçmişlerdi" dedi.

'FİSH' MERCEK ALTINDA
Binbaşgil kredi makinesinin yanı sıra perakendecilerle işbirliği yaparak geliştirdikleri Fish kredi kartı ile CarrefourAxes'in de yoğun ilgi gördüğünü belirterek şöyle devam etti: "Meksika'nın en büyük bankalarından Banamex'ten bir grup önümüzdeki hafta gelip Fish ile bizim en son geliştirdiğimiz CarrefourAxes'i inleyecekler. Biz her iki kartta perakendecilerle işbirliği yapıyoruz. Meksika'dan gelecek heyet bu sistemin arkasındaki teknolojiyi gelip yerinde görmek istediklerini söylediler. Biz de memnuniyetle kabul ettik. Türkiye'deki bankların tümü teknolojiyi çok iyi kullanıyor. Bu anlamda dünya bankacılığında trendleri belirleyecek kadar teknolojide ilerideyiz."

TREND MOBİL YAŞAMDA

Binbaşgil, bankacılıkta yükselen trendleri yakalamanın önemine vurgu yaparken Akbank'ın gelecek yatırımları hakkında da bilgi verdi. Gelinen noktada mobil yaşamın öneminin arttığını vurgulayan Binbaşgil, "Biz Türkiye'deki genç nüfusun mobilite trendine ne kadar hızlı ayak uydurduğunun farkında olarak gelecek stratejilerimizi bunun üzerine kuruyoruz" diye konuştu.

'2 MİLYON MÜŞTERİ ŞUBEYE UĞRAMIYOR'
Günümüzde bankacılıkta her 3 işlemden 2'sinin alternatif dağıtım kanallarından yapıldığını belirten Hakan Binbaşgil şunları söyledi: "Bizim 8 milyona yakın müşterimizden 2 milyonu şubeye hiç uğramıyor. Para yatırma işlemlerinin yüzde 60'ı artık ATM'lerden yapılıyor. Bir ara bireysel kredilerin yüzde 20'si cep kredilerden oluşuyordu. Bizim 1 milyondan fazla SMS ile işlem gerçekleştiren müşterimiz var. Ayda 3 milyon SMS yoluyla işlem yapılıyor. Call center'ı arayan müşterilerimizin sayısı ise ayda 4 milyonu aşıyor. Türkiye'de 24 bin ATM bulunuyor. Bizim 2 bin 600 ATM'miz üzerinden yılda 300 milyonun üzerinde işlem yapılıyor. Türkiye'de 5.5 milyon müşteri internet bankacılığını kullanıyor. Akbank'ın web sitesini ayda 4 milyon kişi ziyaret ediyor, yıllık işlem sayısı 200 milyonu aşıyor. Bütün bunları iyi görüp alternatif kanallarınızı doğru yönetmeniz gerekiyor. Biz bu konuda telefon operatörleri ile yakın işbirliği yapıyoruz. TTNet'in wifi imkanlarından müşterilerimizi daha fazla yararlandırmaya çalışıyoruz."

'DAHA GİDİLECEK ÇOK UZUN YOLUMUZ VAR'
Hakan Binbaşgil, bütün bu alternatif dağıtım kanallarının gelişmelerine rağmen Türkiye'de çok sayıda şube açılmasına ihtiyaç olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Bankaların müşteri sayısı arttıkça şube sayısı da artacak. Şubelerde verilen hizmetler de daha fazla katma değer getiren hizmetler olacak. Bugün Türkiye'de 20 milyon bankacılık müşterisi olduğu belirtiliyor. Oysa bankalar büyümeye devam edecekler. Bu müşterilere bir 20 milyon daha katılacak. Türkiye'de bankacılık hizmetlerinden yararlanacak yeni 20 milyon müşteri daha var. Bunlar Türkiye büyüdükçe, kişi başına gelir arttıkça bankacılık hizmetlerine ihtiyaç duyacaklar. Sektörde henüz gidilecek çok yol var, örneğin Türkiye'de hanehalkı borçluluk oranı yüzde 12 iken bu rakam Avrupa'da yüzde 53 civarında. Dolayısıyla sektör daha büyüyecek yeni şubeler açılacak. Türkiye'de 1 milyon kişiye 130 şube düşüyor. Bu rakam Polonya'da 339, Macaristan'da 350, Yunanistan'da 364, Portekiz'de 602, AB ortalaması ise 471."

BİZE ULAŞIN