Diasa'dan bakkallara bayilik teklifi

Sabancı Holding'in perakendedeki indirim marketi Diasa, rakibi olan bakkallara "Bayim ol, sen de kazan ben de" teklifi yapacak

Türkiye'de 10'uncu yılını dolduran Sabancı Holding'in perakende kanalındaki indirim marketi Diasa, franchise ile büyümeye odaklandı. Diasa Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, bakkaldan franchise'ına dönen işletme sayısının 40'a ulaştığını söyledi. Yılın ilk çeyreğinde satışları yüzde 19 artırdıklarını belirten Somoza, 675 olan mağazalarına bu yıl içinde 300 mağaza ekleyeceklerini, bu mağazaların 378'inin franchise olacağını ifade etti. Somoza bayiler sayesinde satışları yüzde 30 artırdıklarını söyledi.

BÜYÜYEN İKİNCİ ÜLKE
İlk çeyrekte 60 mağaza açtıklarını, toplam mağaza sayısı olarak Diasa'nın Dia dünyasında ikinci ülke olduğunu belirten Somoza, Türkiye'nin satışlarda ise üçüncü sırada yer aldığını önünde ise sadece İspanya ve Portekiz'in olduğunu belirtti. Bu büyümeden hareketle Dia'nın Türkiye'ye üç yıl içinde 140 milyon TL yatırım yapmayı planladığını dile getiren Somoza, yeni yatırımlarla birlikte açılacak mağazalarda 3 yıl sonunda bin 595, mağaza için istihdam edilen kişi sayısının da 5 binin üzerine çıkacağını vurguladı.

KAPIMIZ HERKESE AÇIK

Bakkalların en büyük rakibi olarak gösterilen indirim marketlerinin bakkalları dönüştürmesinin iki taraflı fayda sağlayacağına değinen Somoza, böyle bir uygulamanın hayata geçtiği takdirde kendileri için çifte fırsat yaratacağını ifade etti. Sektörde böyle bir dönüşümün beklendiğine dikkat çeken Somoza, "Bu birçok Avrupa ülkesinde hayata geçirilen bir uygulama ve çok da başarılı oldu" dedi. Son dönemde Diasa mağazası açmak için yaklaşık 50 bakkaldan talep aldıklarını belirten Somoza, "kapımız herkese açık" diye konuştu.

BİZE ULAŞIN