Sabancı Üniversitesi 4. Uluslararası İşletme ve Endüstri Mühendisliği Zirvesi (IMIS) toplantısına konuk olarak katılan Coca-Cola Avrasya ve Avrupa Grubu Başkanı Ahmet Bozer, bir öğrenci tarafından sorulan "Turkuaz su neden başarısız oldu?" sorusuna ilginç bir cevap verdi. "Bu bir PR (halkla ilişkiler) oyunudur" diyen Bozer sözlerini şöyle sürdürdü: "Turkuaz Su ile ilgili kötü niyetli girişimleri iyi cevaplayamadık Baştan defansa düştük. Bu biraz da büyük marka olmanın bir bedeli. İnsanlar belaltından vurmaya çalışacaklar. Biz de bunun karşısında stratejik olarak kaynak suyu olan Damla suyuna geçme kararı aldık." Bozer, Turkuaz Su markası ile ilgili olarak Elazığ Üniversitesi'nden bir profesörün adı kullanılarak internette yürütülen kötü niyetli kampanyanın gerçek olmadığını söyleyerek "Biz bu profesörü bulduk. Siz böyle bir şey yazdınız mı diye sorduk. 'Hayır benim bu yazılanlarla hiç alakam yok' dedi. O zaman bunu yazmadığınız imzalayarak biz gönderir misiniz dedik. Şimdi o mesaj yakında bize gelecek... Ancak şimdi bu oyunun içine Damla Suyunu da dahil etmeye çalışıyorlar. Bu tamamen ahlaksızlık" dedi.
'Yapay su üretmedik'
Bozer, Turkuaz'ın işlenmiş su olduğunu, ancak yapay su olarak lanse edildiğini de anlatarak, "Turkuaz Su konusunda ise işlenmiş su dediğimiz su ile maznezyum mineral dengesi değişmeyen bir su oluşturulmuştu. Ama böyle anlatılmadı. Yapay su dendi. Biz hidrojenle oksijeni bir araya getirip bir su üretmedik. Ben de hâlâ bulduğum yerde Turkuaz suyu içiyorum" dedi.
'Kızım otelde soğan doğruyor'
Üniversite
öğrencilerinin kariyer ile ilgili sorularını da yanıtlayan Bozer, "Benim kızım şef olmaya karar verdi. Şimdi Swissotel'de soğan ayıklıyor. Bir yere gelebilmesi için o yoldan geçmesi gerektiğine inanıyor" dedi. Bozer, öğrencilere en alt kademelerden başlayarak deneyim edinmeleri konusunda da tavsiyede bulundu. Bozer "Sadece pazarlama, sadece mesajla da göz boyayamazsınız. Verdiğiniz mesajların altını doldurmanız gerekir. Bunu unutmayın" diye konuştu.