Ramazan ayı öncesi tüketiciye alışverişlerinde dikkat etmesi gerekenler hakkında bilgi veren Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu Başkanı Şemsi Kopuz, marketlerin raf fiyatları ile kasa satış fiyatları arasında oyun oynadıklarını söyledi. "Rafta indirimli diye aldığınız ürün kasada indirimsiz olarak geçebilir. Tüketicilerin uyanık olup buna dikkat etmesi gerekiyor" diyen Kopuz, açık ürün kesinlikle alınmaması, güvenilir olduğu belli olan satış noktalarından ambalajlı ürün alınması gerektiğini söyledi. Ramazan döneminde yaşanacak talep artışından kaynaklı bir fiyat artışını geçen yıl olduğu gibi bu yıl da beklemediklerini belirten Kopuz, "Buradan fırsatçılara da seslenmek istiyorum; bu yıl işiniz daha zor olacak" dedi.
HEDİYE ÇEKİ ARTIŞTA
Geçen yıl yüzde 20 azalan ramazan kumanyalarının reel sektörün kıpırdanması ile tekrar 2008 verilerine ulaştığını ifade eden Kopuz, kumanyalarda hediye çeki şeklinde gelen taleplerin ise kumanyaların yüzde 10'unu oluşturduğunu kaydetti. Şemsi Kopuz, kakao fiyatlarındaki artışla ilgili olarak da, "Bir tane İngiliz manipülasyoncu çıkmış, kınıyorum bu insan kimse... Bu, Ramazan Bayramı öncesi çikolata tüketimine bir şekilde yansıyacak'' dedi.
"Firmaların yüzde 60'ı kapanır"
Halk sağlığına zarar veren firmaların açıklanmasını kendilerinin de istediğini dile getiren Kopuz, "Vergi yüzsüzleri nasıl açıklanıyorsa gıda yüzsüzleri de açıklansın. Biz Müslüman bir ülkede kendimizin yiyemediği, içemediği bir şeyi vatandaşımıza yediriyorsak bunun vicdani boyutunu Müslüman ülkede sorgulayalım. Avrupa vicdana bırakmamış, 'Yasalar koyuyorum' demiş, bunları uygulamayan arkadaşlar da bizden olmasın. Kendi bindiği dalı kestirecek insanlara babamın oğlu olsa müsaade etmeyeceğim. Varsa böyle bir üyemiz, ihraç etme yetkimiz vardır" diye konuştu. AB'ye üyelik sürecinde tıpkı Polonya ve Macaristan'da olduğu gibi Türkiye'de de standartlara uymayan firmaların kapanacağını ifade eden Kopuz, "Bu sektördeki firmaların yüzde 60'ının kapanacağı anlamına geliyor" dedi.