Son yıllarda Türkiye'de açılan Gucci, Armani, Louis Vuitton, Prada, Hermes, Harvey Nichols, Brandroom mağaza açmak için gün sayan dünya markalarına iyi birer referans oldu. Aklınıza gelebilecek her marka Türkiye ile ilgili araştırma yapıyor. 2009'da dünyada yaşanan kriz nedeniyle mağaza açma planlarını askıya alan lüks markalar işler düzelmeye başlayınca yeniden harekete geçti. Lüks markaların Türkiye'yi seçmesinin nedenleri arasında aktif ve genç bir nüfus olmamız ve de ekonomideki istikrar yatıyor.
LÜKSE İLGİ ARTIYOR
Geçen hafta İstanbul'un lüks otellerinin yüzde 100 doluluk oranlarını gündeme getirmiştik. Bunun başlıca sebepleri olarak, farklı destinasyonlardan İstanbul'a direkt seferlerin artması, dünyada İstanbul'un popülaritesinin yükselmesi olarak sıralayabiliriz. Bu sebepler lüks markaların Türkiye'yi seçmesinde de etkili oluyor. Bütün lüks markalar ekonomideki istikrarın ve yatırımcıların önemine dikkat çekiyor. Yatırımlar birçok iş insanının şehre sık aralıklarla seyahat etmesini ve şehrin tanıtılmasını sağlıyor. İstanbul'a gelen misafir profili de oldukça değişti ve gelişti. İstanbul'a karşı büyük bir merak ve güven var. Bilgi seviyesi yüksek, sofistike ziyaretçiler de İstanbul'da ilgi alanlarına göre farklı seçenekler ve yüksek kalite bulabiliyorlar. Bu da şehri diğer dünya şehirleri kadar cazip ve tercih edilir kılıyor. Eskiden cruise gemilerinin sadece bir durak olarak uğradıkları İstanbul, artık ana destinasyon olarak tercih ediliyor. Bütün bunlar da bu lüks markaların ilgisini çekiyor ve gelmesini sağlıyor.