ABD'lilerin ucuza moda sattığı için tercih ettiği ve girdiği bölgelerde hızla yayılan Payless ShoeSource, Türkiye'ye geldi. Starbucks, Topshop, Evans, Dorothy Perkins, The Body Shop, Claire's, Debenhams, Miss Selfridge, Topman, Le Pain Quotidien gibi markaları Türkiye'ye getiren Shaya'nın Türk pazarına soktuğu marka özellikle kendi kategorisindeki markaları tedirgin etse de yerli markalar Payless'e karşı kılıcı çoktan kuşandı bile.
'BİZ DE BOŞ DURMAYACAĞIZ'
Flo, Polaris markalarını bünyesinde bulunduran Ziylan Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, "Her horoz kendi çöplüğünde öter. Türkiye de bizim çöplüğümüz, her gelene pabuç bırakmayız" dedi. Payless'in pazara girişinin Türkiye'nin hâlâ yatırımda cazip bir ülke olduğunu gösterdiğini dile getiren Ziylan, "Ahlaksız olmadığı sürece her gelen rakip tatlı bir rekabet yaratıyor. Ama Türkiye pazarı dev markaların ellerini kollarını sallayarak girip başarılı olabilecekleri bir pazar değil. Biz de boş durmayacağız" dedi.
'KALİTEYE RAKİP OLAMAZ'
Payless'in piyasaya gireceği duyulduğunda sektörde bir korku yaşandığını ancak mağaza açıldığında bu korkudan eser kalmadığını belirten İnci Deri'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, "Daha büyük bir mağazayla Türkiye'ye girmesini bekliyorduk ama olmadı. Marka tabii ki herkesin müşterisinden çalacaktır ama yerli markalar çoktan ellerini güçlendirdiler" dedi. Ayakkabı Dünyası Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Akbacakoğlu ise, "Kutu içinde ayakkabı satan, ürünlerini Çin'de üreten, deriye koleksiyonlarında yer vermeyen bir markanın bizimle yarışacağını düşünmüyorum" dedi. Hotiç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hotiç ise konuya ilişkin şunları söyledi: "Sektöre yurtdışından katılan hiçbir marka temeli sarsacak güçte değil."