SANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün satılan mala ait faturanın, garanti belgesi yerine geçmemesi için yönetmelikte değişikliğe gittiklerini açıklaması iş dünyası tarafından da olumlu karşılandı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, "Tüketici açısından olumlu bir karar. Fiş yerine garanti belgesi kararı firmaların yaptığı üçkâğıtçılıkların da önüne geçer" dedi. Bunun yanında Bakanlığın açıklamasında yer verdiği "azami tamir süresinde otomotiv sektörü hariç tamir süresinin 30 günden 20 iş gününe" indirilmesiyle ilgili olarak da Nane, "Bu durum ürünlerini yurtdışından ithal eden firmalar açısından bir sıkıntı yaratabilir. Firmalar süreyi sıkıştırmak zorunda kalır" dedi.
FATURA SAKLAMAYA SON
Saat&Saat'in Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya ise, müşteri tarafında bu kararın fatura saklama sıkıntısını ortadan kaldıracağını, garanti belgesinin eksiksiz doldurulması halinde bir problem olmayacağını ifade etti. Kaya tamirde 30 işgünü süresinin 20 işgününe indirilmesiyle ilgili, "Bizim gibi uluslararası markalarla çalışan ve yedek parçalarını yurtdışından temin eden firmalar açısından sıkıntı yaratabilir. Tüketicinin mağdur olmaması için 30 gün daha mantıklı" diye konuştu.
İKİ KOLDAN FAYDA SAĞLAR
Küçük elektrikli ev aletleri firması Homend'in Genel Müdürü Hakan Koçer ise iki yönetmelik çalışmasının da tüketici için büyük bir avantaj yaratacağını dile getirdi. "Bakanlık bu düzenlemelerle şirketlerin hizmet seviyesini yukarı çekecek. Bu arada önceliği fiyatı daha düşük ürünlere veren müşteri de daha az zarar görecek" dedi. İşgünü sayısının indirilmesiyle ilgili olarak da Koçer, "Yurtdışından uzay mekiği ithal etmiyoruz. 20 gün bile gayet uzun bir süre" dedi.
Tüketicinin hakkını koruyacak
Garanti belgelerinde yazan kapsam, tamir süreleri gibi bilgilerin faturalarda yer almadığını bu yüzden de tüketicinin mağdur olduğunu dile getiren Tüketici Koruma Derneği Başkanı Av. Şükran Eroğlu, "Aylarca tamirde bekleyen cep telefonu mağdurları var. Biz en başından beri bunu istiyorduk. Çünkü tüketici kendi hakları konusunda çok bilinçsiz" dedi. Eroğlu, değişen yönetmeliklerle artık tüketicinin farkında olmadığı hakkını korumasına hükümetin de yardım edeceğini dile getirdi.