Zenith Optimedia'nın reklam tahmin raporuna gore online reklamcılık bu sene ile 2013'e kadar en çok büyüyecek reklamcılık alanı olacak. Online reklamcılık reklam pastasında ikinci büyük kategori olacak.
Zenith Optimedia'ya göre bu sene online reklamcılık 72 milyar dolarla yılı kapatacak. 2013'te ise 95 milyar dolara ulaşması beklenirken toplam reklam harcamaları da 520 milyar dolara ulaşacak.
2011'de 471 milyar dolara yükselecek olan reklamcılık pazarı da yüzde 4,1 büyüme yakalacak. Bu rakam kriz öncesi 2008 zirvesine ulaşma anlamına geliyor.
Ancak aynı şirket online büyüme için daha büyük bir büyüme öngörüyor. Online reklamcılık 2010 ve 2013 arasında yılda yüzde 14,2 oranında büyüyecek. Bu da TV reklamcılığının ardından online reklamcılığını en değerli ikinci kategori konumuna getiriyor. Bu hızlı büyümeyi tahmin eden şirket online reklamcılığın gazete reklam hacmini geçeceğini öngörüyor.