Geçen
yılın mart ayında Forum İstanbul'da açtığı 5 bin metrekarelik mağazayla Türkiye'ye giriş yapan Fransız spor mağazası Decathlon şu sıralar İzmir'de üçüncü şubesini açmaya hazırlanıyor. Perakende sektöründe ise markanın pazardan çıkacağı, satışlardan memnun olmadığı konuşuluyor. Bu konuyla ilgili sorularımızı yanıtlayan Decathlon Türkiye Ülke Müdürü Boumedienne Boualaoui, "Biz Türkiye'de çok mutluyuz. Türkiye'den çıkmak gibi bir düşüncemiz yok. Öyle olsa üçüncü mağazayı açmazdık. Bu, rakiplerin uydurması" dedi. Boualaoui, Türkiye'nin büyüme potansyelinden yola çıkarak indirim spor marketi Koodza'yı da Türkiye'ye getirebileceklerini söyledi.
EN BÜYÜK SORUN LOJİSTİKTE
Mağaza açmada yavaş gitmelerinin en büyük nedeninin lojistik sorunlar olduğuna dikkat çeken Boualaoui, "AVM içinde mağaza açmamız çok zor çünkü en az 2 bin 900 metrekarelik mağazalarımız var. Ankara ve İzmir'den sonra Bursa'da da mağaza açacağız" dedi. İstanbul'da Anadolu yakasında da yer baktıklarının altını çizen Boualaoui, "Anadolu yakasında ne yazık ki yer bulamıyoruz. Bunun için fırsat gözlüyoruz" dedi. Boualaoui, Türkiye'de 8 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
EN ÇOK FUTBOL VE FİTNESS MALZEMELERİ SATILIYOR
Türkiye'de
insanların vücutlarının görünüşlerine daha fazla dikkat etmeye başladığını bu nedenle de spor malzemeleri ve kıyafetlerine daha fazla para harcadığını belirten Boualaoui, kişi başı gelirlerin artmasıyla talebin de arttığını belirtti. Türkiye'de en çok futbol, fitness ve bisiklet ile ilgili ürünlerin en çok sattığını dile getiren Boualaoui, "Daha ucuz olduğu için insanlar spor aletini satın almayı tercih ediyor" dedi.