Markaların Senfonisi "Markafoni"

Stratejik İletişim ve Kariyer Danışmanı Duygu Eren Sabah.com.tr için Markafoni Kurucu Ortağı Tolga Tatari ile röpotaj gerçekleştirdi.

Garajda eticaret devri söylemini yitirirken, ülkemiz hala bu konuda çok açık ve doymamış bir pazar. Herkes pastadan pay almaya çalışırken bu işin aslında göründüğü kadar kolay olmadığını anlayanlar havlu atıyor. Birazdan hikayesini okuyacağınız marka bütün bunların arasında, açığı görerek giyim, aksesuar, spor malzemeleri ve kozmetik satan Türkiye'nin ilk özel alışveriş klubünü kurdu. Geçen seneki ciroları 95 milyon $. Bu başarı hikayesini, Markafoni'nin kurucu ortağı Tolga Tatari'den öğrenelim.

Eğitiminiz ve özgeçmişiniz? Bu işe başlamadan önce iş hayatında tecrübeniz oldu mu, nerelerde çalıştınız?
Başarısız ve uzun bir eğitim hayatım oldu. Birkaç lise değiştirdim. 1996'da Bilkent'te başlayan üniversite eğitimimi 2005 yılında Bilgi Üniversitesi'nde tamamladım. 18 yaşıma bastığım günden itibaren hep kendi işimi yaptım. Önce Ankara'da bilgisayar parçaları satan ufak bir şirket kurdum. Üniversiteden atılıp İstanbul'a dönmek zorunda kalınca şirketi kapattım. 1998 yılında İstanbul'da konser organizasyonları yapan Hip Productions'ı kurdum. 4 sene sonra hisselerimi devrederek çıktım ve 2002 yılında ilk web projem olan evlilik.com'u kurdum. Aynı zamanda yazılım ve tasarım hizmetleri veren Akinon Design Studio adında bir şirket daha kurdum. 2005 yılında evlilik.com'u 40 bin dolar karşılığında bir e-ticaret şirketine sattık. 2008 yılına kadar Akinon ile yüzden fazla web tabanlı proje için yazılım ve arayüz tasarım hizmeti verdik. markafoni'nin başarıyı yakalamasının ardından Akinon'u bir yatırım şirketi haline getirip faaliyetlerini durdurduk. 2011 senesinde Akinon üzerinden yatırım yaptığımız 11 internet şirketi bulunmakta.
2008 yılında Türkiye'nin ilk özel alışveriş klübü olan markafoni'nin kurucuları arasında yer aldım. Şu anda markafoni.com'un yanı sıra markafoni grup şirketleri bünyesinde bulunan Türkiye'de markafonicity, Zizigo.com, MissPera.com, PayU ve ucuzu'nda, yurtdışında da Avustralya, Ukrayna, Yunanistan ve Polonya'daki özel alışveriş kulüplerinde hisselerim var.

Bu işe başlama fikri nereden geldi ve nasıl gelişti? Ne kadar sermayeyle ve nasıl bu işe başladınız?
Türkiye'de e-ticaret 2006 yılından itibaren yükselişe geçti. 2008 yılına gelindiğinde Türkiye'de başarılı e-ticaret siteleri vardı ancak tek bir özel alışveriş kulübü yoktu. Biz de yaptığımız pazar analizlerinden Türk e-ticaretinin Fransa'da ortaya çıkan ve dünyada hızla yayılan özel alışveriş kulübü modeline hazır olduğunu biliyorduk. Ortaklarım Ahmet Emre Sarı ve Sina Afra ile 2008 yılında markafoni'yi kurma kararı verdik. Giyim, aksesuar, kozmetik ve dekorasyon başta olmak üzere pek çok kategorideki seçkin markaları üyelerine özel avantajlı fiyatlarla sunmak üzere yola çıkan markafoni, tüketiciler tarafından kısa zamanda çok sevildi ve hızla büyüdü. İlk kampanyamızda 4 gözlük satmıştık, bugün ise ayda 500 kampanya gerçekleştiriyor ve yaklaşık 550 bin ürün satıyoruz.

Ekibinizi nasıl kurdunuz ve şu an kaç kişi çalışıyor?
E-ticaret girişiminin başarıya ulaşmasında doğru ekiple yola çıkmak önemli bir fark yaratıyor. Biz de markafoni olarak ekibimizi tutkulu, gerektiği zaman hayır diyebilen, kendi fikri olan ve konuyla ilgili, tecrübeli insanlardan seçtik. 4 kişiyle yola çıkılan markafoni'de şu an 500'den fazla uzman çalışıyor.

BİZE ULAŞIN