Çağrı merkezinde beklemeye 20 saniye sınırı

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), telefon işletmeleri ile internet servis sağlayıcılarının çağrı merkezlerini arayanları uzun süre telefon başında bekletmesini önlemek amacıyla yeni bir düzenleme yaptı. Düzenlemeye göre, çağrı merkezini arayanlar ana menüde 45, alt mönüde ise 20 saniyeden fazla bekletilmeyecek. İşletmeciler, sesli yanıt sisteminin her bir alt mönüsünde, müşteri temsilcisine bağlanma seçeneğini sunmakla yükümlü olacak. BTK, müşteri temsilcisine bağlanmak isteyenlerin yoğunluk gerekçe gösterilerek dakikalarca bekletilmemesi için aramaların yüzde 80'inde 20 saniye içinde müşteri temsilcisiyle bağlantı kurulmasını zorunlu hale getirdi. Buna göre çağrı merkezlerini arayan her 10 kişiden 8'i müşteri temsilcisiyle görüşme için tuşlama yaptıktan sonra 20 saniye içinde müşteri temsilcisiyle görüşebilecek. Bu oranı tutturamayan işletmeciler için yaptırım uygulanacak.
BİZE ULAŞIN