Son yılların trendi üniversite öğrencilerinin kalbini çelmek. Kimi kariyer günleri, kimi spor yarışmaları kimi de kültürel şenliklerle 210 üniversitedeki 2 milyon gençle yakın temasa geçiyor. Kampusları bir festival havasına sokan bu etkinliklerin amacına ulaşması biraz da farklılaşmasına bağlı. Sabancı Holding üç yıldır yürüttüğü Sabancı Baharı adı verilen gençlik organizasyonunda farklı bir ruh yakalamış durumda. 2010'da 'birlikte tasarlamak' felsefesiyle yola çıkan Sabancı Holding Kurumsal İletişim Ekibi, üniversite öğrencilerine istedikleri gibi bir etkinlik tasarlamaları için hem kampus hem de sosyal medyada platform sunarak gerçekten farklı bir adım attı. Sabancı Baharı, gerçek anlamda öğrenciler tarafından tasarlanan ilk kampus etkinliği olarak bu yüzden milyonlarca gence ulaşmayı başardı.
GENÇLER TASARLIYOR
Bu yıl Sabancı Baharı'yla doğrudan 400 bin, dolaylı olarak da 4 milyon öğrenciye ulaştıklarını belirten Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü Suat Özyaprak, üç yılda 10 bin kilometre yol kat ederek doğrudan 750 bin, dolaylı olarak da 6 milyon genci etkinliğin içine kattıklarını anlatıyor. Gençler sosyal paylaşım sitesi Facebook üzerinden bir sonraki yılın bahar festivalini tasarlıyor. Özyaprak, "Sabancı Baharı'yla eğlence ve kültür-sanatı bir araya getirdik. Gençlere de kendi yeteneklerini bulabilecekleri bir festival tasarlamaları için fırsat verdik" diyor.
ÇİK OLATA ATÖLYESİ
Gençler
her yıl sekiz aktivitelik bir mönü hazırlıyor. 2013'teki festivalde bu sayının 12 olması planlanıyor. En çok tercih edilen alan çikolata atölyesi. Kampuslarda kurulan çikolata atölyelerinde gençler çikolata yapmayı öğreniyor. Ayrıca çömlek, teknoloji atölyeleri de gençlerin ilgi duydukları alanlardan. Tüm oylamalar holdingin resmi Facebook sayfasında yapılıyor. Sayfanın 34 binden fazla üyesi olması gençlerin bu konuya ilgilerini gösteriyor. Sabancı Baharı'nı Sabancı Holding şirketleri de destekliyor.
YETENEKLİ MÜZİSYENLERE DESTEK
Sabancı Baharı etkinliklerinde akşamları ünlü bir müzisyen konser veriyor. Türkiye'deki tüm kampuslarda yapılan bir duyuruyla her yıl amatör müzik grupları videolarını Facebook'a yüklüyor. Öğrencilerin yaptığı oylama sonucunda en beğenilen grup, beş kampustaki konserde festival boyunca ana solistin alt grubu olarak sahne alıyor. Özyaprak, "Üniversitelerden çok sayıda ünlü grup çıktı, albüm yaparak popüler oldu. Üç yılda 87 amatör grup başvurdu" diyor.
300 öğrenciye istihdam
Her yıl 5 kampusta yapılan Sabancı Baharı'nda 375 kişi görev alıyor. Bunların 75'i ana ekipten, 300'ü de öğrenci. Bu yıl 4 bin kilometre yol kat ettiklerini anlatan Suat Özyaprak, etkinliklerde görev alan öğrencilerin ücretlerinin ödendiği ve sigortalarının yapıldığını, bunun da öğrenciler için ciddi bir organizasyon ve proje deneyimi olduğunu vurguluyor.