ZIjderveld, bir özeleştiri de yaparak şunları söyledi: "Unilever Avrupa'nın geçen yılki cirosu 12.3 milyar euro, bu yıl da bir önceki yıla göre çok az da olsa büyüdük. Bizler zaten bu işlerin nasıl olduğunu, nasıl para kazanılacağını iyi biliyorduk. Ancak Avrupa o kadar iyi durumdaydı ki bu tür satış tekniklerine uzun zamandır ihtiyaç duymadık. Açıkçası Avrupa'da eski fakirlik günlerinde öğrendiklerimizi unuttuk. Şimdi bunları yeniden hatırlama zamanı." Krizdeki Avrupalılar da artık Uzakdoğulular gibi fiyatı daha ucuz olan tek kullanımlık deterjan, şampuan gibi temizlik malzemelerini kullanmayı tercih ederken, Unilever gibi pekçok markanın bu tür yöntemleri artıracağı belirtiliyor.