Web'te kurumsal devrim

Bankaların alternatif kanal yatırımları şirketlerin de sanal müşteri olmasını sağladı. Türkiye'de internet bankacılığını kullanan müşteri sayısı 19.3 milyona ulaşırken kurumsal müşteri 2 milyona yaklaştı

Bankaların şube dışında alternatif kanallara yönelmesi ve internet kullanımını özendirmesi sanal müşteri sayısına tavan yaptırdı. Türkiye'de internet bankacılığını kullanan müşteri sayısı son bir yılda 2.1 milyon kişi artarak 19.3 milyona ulaştı. Bu rakam içinde internet bankacılığı yapmak üzere sistemde kayıtlı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapmış kurumsal müşteri sayısı ise yaklaşık 2 milyon kişiyi buldu. Bunların 844 bini yani yüzde 43'ü en az bir kez giriş işlemi yaptı. Son bir yıl içerisinde en az bir kez giriş işlemi yapmış kurumsal müşteri sayısı ise l milyon kişi. İnternet bankacılığı için kayıt yaptıran ve en az bîr kez giriş İşlemi yapmış toplam müşterilerin yüzde 44'ü en az bir kez internet bankacılığı işlemi yaptı. Ocak- Mart 2012 döneminde, toplam aktif müşteri sayısında bir önceki yılın aynı dönemine göre 2 milyon 101 bin kişi, bir önceki üç aylık döneme göre İse 723 bin kişi artış oldu.

SANAL HACİM % 44'E ÇIKTI
İnternet kullanımının artması ve gerekli güvenlik çözümlerinin sunuluyor olması, bankacılık işlemlerinin online yapılma sıklığını da artırdı. İnternet kullanımındaki artışla birlikte, internet bankacılığına olan ilgi de hızla büyüyor. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) rakamlarına göre yılın ilk çeyreğinde internet ve mobil bankacılıkta 8.5 milyon bireysel müşteri en az bir kez internet bankacılığı giriş işlemi yaptı. Bu miktar, toplam kayıtlı bireysel müşteri sayısının yüzde 44'ünü oluşturuyor. Yine aynı dönemde, aktif bireysel müşteri sayısında bir önceki yılın aynı dönemine göre l milyon 980 bin kişi, bir önceki üç aylık döneme göre ise 682 bin kişi arttı.

YATIRIM HACMİ 85. 5 MİLYAR TL
İnternet bankacılığı İle gerçekleştirilen yatırım İşlemlerine bakıldığında ise hacmin 85.5 milyar TL olduğu görülüyor. Buna göre ilk çeyrekte gerçekleştirilen yatırım işlemleri hacminde birinci sırayı 20.3 milyar TL tutarı ile gerçekleşen hisse senedi işlemleri aldı. Bunu; yatırım fonları işlemleri, döviz işlemleri ve vadeli hesaplar izledi. En yüksek ortalama işlem hacmi 32.5 bin TL ile repo işlemlerinde gerçekleşti.

SAHA SATIŞINDA MOBİL OLMAYAN ŞİRKET KALMADI
Saha satış organizasyonlarının doğru ve etkin yürütülmesi şirketler için en önemli unsur olduğunu söyleyen TEB Kurumsal Bankacılık Nakit Yönetimi Ürün Geliştirme ve Yönetimi Müdürü Semra Saraç, "Bu organizasyonda etkenler; Müşteriler, Satış Temsilcileri, Ürün ve Teknoloji Müşterinin ihtiyaçlarını ve taleplerini anlamak, uzun soluklu bir ilişkiyi, satış sürekliliğini ve rakip ürünlerin yerine tercih edilir olmayı sağlıyor. Hatta, bazen satılan ürünün marka ve modelinin tercih nedeni olmadığını, iyi bir ilişki yönetimi ile ürünün satışının mümkün olabildiğini biliyoruz. Bu kanalda teknoloji, hatasız işlem yapma ve süreci hızlandırma ile artık en önemli etkenler arasında yer almakta. Sahada satış sırasında, mobil cihazlar ile stok takibi, fatura işlemleri, müşteri bilgilerinin takibi online olarak yürütülebilmektedir. Teknolojiden yararlanan şirketler mobil teknolojilerle satışlarını, ivmeli olarak arttırmaktadır. Artık günümüzde saha satışı sırasında mobil cihazları kullanmayan şirket kalmadığını da rahatlıkla söyleyebilirim" dedi.

BİZE ULAŞIN